بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های علمی و فناوری سمپاد شرکت کردند

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: بیش از ۵۵ هزار دانش آموز در برنامه‌های متنوع علمی و فناوری سمپاد شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، الهام یاوری در نشست خبری نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش آموزان سمپاد صبح امروز ۲۴ بهمن اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان سمپادی علاوه بر توانمندی آموزشی و پرورشی که ساحت تربیتی متعددی دارد به دنبال توانایی در انجام پژوهش در علوم پایه نیز هستند تا یافته‌های خود را در اختیار همکلاسی‌های خود قرار دهند.

رئیس سازمان استعدادهای درخشان با بیان اینکه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: پژوهش موضوع مهمی است و با یادگیری روش‌های پژوهش نظام‌مند، شبکه انسانی ارزشمندی بین سمپادی‌ها شکل می‌گیرد که در آینده زمینه ساز فعالیت‌های اثرگذار در کشور می‌شوند؛ بنابراین شعار و چشم انداز سمپاد «هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» است؛ در واقع این موضوع همان هدف نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد است.

وی درباره اردوی راهیان پیشرفت نورانی توضیح داد: دو جریان ارزشمند در کشور پس از انقلاب داشتیم که هر دو موجب شکوفایی استعدادهای کشور و اعتلای سبک زندگی اسلامی ایرانی شد؛ جریان اول، دفاع مقدس بود که دستاوردهای دفاعی و فرهنگ غنی خودباوری و اتکا به خداوند و پشتکار را به همراه آورد و جریان بعدی، رشد علمی کشور است که با وجود همه تحریم‌ها تلاش شد تا رشدی متناسب با فرهنگ خود شکل دهیم و توانمندی‌های کشور اثبات شد.

یاوری افزود: اردوهای راهیان پیشرفت نورانی نیز نشان می‌دهد بسیجی بودن و تلاش برای رشد کشور در انواع و حیطه‌های مختلف امکان‌پذیر است؛ هم کسی که در دوران دفاع مقدس برای کشور زحمت کشیده هم کسی که در دوران پیشرفت در رفع نیاز کشور تلاش کرده هر دو در چشم کشور و خداوند شایسته تقدیر هستند. راهیان پیشرفت نورانی این مفهوم را منتقل می‌کند که اگر می‌خواهیم در کشور موثر باشیم لازم است استعداد خود را برای رفع نیاز کشور شکوفا کنیم و با خودباوری از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

وی با تاکید به برنامه‌ریزی در راستای رشد ساحت شش‌گانه دانش آموزان گفت: جشنواره‌هایی مانند فردوسی و فیلم کوتاه دانش‌آموزی در راستای رشد ساحت زیبایی شناسی، کنگره ملی قرآن که با شکلی متفاوت با اهدافی وسیعی اجرا شد و ۱۰درصد دانش آموزان در آن شرکت کردند همچنین المپیاد ورزشی نیز با همین تعداد مخاطب مورد استقبال قرار گرفت و موجب رشد استعداد دانش آموزان سمپادی در ساحت‌های گوناگون شد.

رئیس سازمان استعدادهای درخشان افزود: ما راه طولانی در پیش داریم و شاید اهداف تربیتی دیربازده باشند اما به خداوند و توان همکاران خود امید داریم و می‌دانیم دانش آموزان در مسیر تربیتی برای اعتلای خود و کشور گام برمی‌دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha