۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85028897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیست اسکی زنجان پس از ۱۰ سال با بارش‌های خوب جان دوباره گرفت

زنجان - ایرنا - رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: بارش‌های چند روز اخیر موجب شد پیست اسکی این استان پس از سالها، شرایط ایده آل برای اسکی پیدا کند که چنین شرایطی در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

رضا اژدری آزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیست "پاپایی" به عنوان تنها پیست اسکی زنجان از مناطق دیدنی و زیبای زمستانی در استان است که همه ساله با بارش نخستین برف، پذیرای خیل عظیمی از اسکی بازان می‌شود.

وی، با بیان اینکه این هیات ورزشی همه ساله در صورت بارش برف به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر در پیست پاپایی زنجان بلافاصله با دستگاه برف کوب بستر را برای ورزش اسکی فراهم می‌کند، اضافه کرد: هر چند بارش برف در شهر زنجان دیر شروع شد، اما بارش های اخیر وضعیت دلچسبی را در این منطقه بوجود آورد.

اژدری آزاد ادامه داد: هم اکنون ۷۰ سانتیمتر برف در پیست پاپایی زنجان به زمین نشسته و برف کوبی لازم نیز جهت حضور ورزشکاران انجام شده و این محل همه روزه پذیرای علاقه مندان به رشته ورزشی اسکی است.

رییس هیات اسکی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر هیات اسکی استان نیز میزبان دوره تکمیلی مربیگری اسکی" آلپاین و اسنوبرد " ۱۰ استان کشور است که از روز گذشته /یکشنبه/ آغاز شده است و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی ارتقای دانش مربیان اسکی را از عمده اهداف برگزاری این دوره در استان ذکر کرد و گفت: در دوره تکمیلی مربیگری اسکی ۴۰ مربی از استانهای مختلف کشور حضور دارند که سهم مربیان زنجانی چهار نفر است.

" پاپایی " زنجان چهارمین پیست قدیمی کشور و جزو معدود پیست‌هایی است که به عنوان محل تمرینی برای افراد مبتدی محسوب می شود.

قدمت ورزش اسکی در زنجان به بیش از ۶۰ سال می‌رسد و هیات این رشته ورزشی مفرح و شادی بخش زنجان تقریبا از سال ۴۶ شکل گرفته و طی این مدت نیز توانسته است علاقه مندان زیادی را جذب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha