۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85028918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: آمریکا تروریست‌ها را به خاک روسیه اعزام می‌کند

تهران-ایرنا- سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش آمریکا تروریست ها را استخدام و برای انجام حملات تروریستی در خاک روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) اعزام می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک با استناد بر بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه نوشت: بر اساس اطلاعات موثقی که این سازمان دریافت کرده است، ارتش آمریکا به شکل فعالی تروریست‌های گروه های وابسته به داعش و القاعده را برای انجام حملات تروریستی در روسیه و کشورهای مشترک المنافع استخدام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا در این اقدام خود، توجه ویژه ای به جلب همکاری افرادی از قفقاز شمالی و آسیای میانه دارد.

بر اساس این بیانیه، آمریکا در ژانویه گذشته اقدام به جذب ۶۰ تروریست کرد. آنها بعد از آموزش در پایگاه نظامی آمریکایی التنف در سوریه به روسیه و دیگر کشورهای مشترک المنافع اعزام می شوند تا حملات تروریستی را علیه دیپلمات ها و مقام های نظامی انجام دهند.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین در این بیانیه عنوان کرد: سازمان های امنیتی آمریکا که دغدغه «ایده نابخردانه نابودی روسیه» را دارند، استفاده از تروریست ها برای دستیابی به اهداف خود را قابل قبول می دانند. ما شاهد از دست رفتن قطعی هرگونه اصول اخلاقی در سرویس های امنیتی آمریکا هستیم. استراتژیست های آمریکایی، استفاده از تروریست ها برای دستیابی به اهداف کثیف خود را قابل قبول می دانند. چنین اقداماتی واشنگتن را همتراز با گروه های تروریستی بین المللی قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، دستگاههای اطلاعاتی روسیه پیشتر نیز از تداوم آموزش تروریست ها توسط ارتش آمریکا در سوریه و اعزام آنها به کشورهای دیگر از جمله اوکراین خبر داده بودند.

پایگاه خبری النشره پیشتر فاش کرد بر اساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، آمریکا در حال جذب عناصر مسلح در سوریه از جمله تروریست های گروهک داعش به منظور مشارکت در جنگ اوکراین است.

در این گزارش نیز خاطرنشان می شد که ارتش آمریکا عناصر مسلح وابسته به خود را در پایگاه آمریکایی التنف در سوریه آموزش می دهد تا آنها را به اوکراین اعزام کند.

دستگاه اطلاعات خارجی روسیه تاکید دارد که هدف این گروهک های تروریستی، اساسا اجرای عملیات خرابکارنه و تروریستی علیه یگان های نیروهای مسلح روسیه در سوریه و اکنون در اوکراین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha