تدارک مدیریت شهری برای ساماندهی دستفروشان/آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۴ مترو

تهران - ایرنا - تدارک مدیریت شهری برای ساماندهی دستفروشان، آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم طرح احداث توسعه شرقی خط چهار مترو، احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی (ع)، تدوین ۳۷ راهبرد در کاهش تخلفات اداری و گزارشی از فعالیت سامانه ۱۳۷ پلاس از مهمترین اخبار روز دوشنبه ۲۴ بهمن در پایتخت است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: با دستفروشی مشکلی نداریم اما مزاحمت‌هایی که ممکن است برای شهروندان ایجاد شود باید مدیریت شود.

سعید بیگی اظهار داشت: تهران هر ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با افزایش تعداد دست فروش ها روبرو می شود که اولین راه کار شهرداری برای ساماندهی دستفروشان ایجاد روزبازارها است و ما این روزبازارها را فعال‌تر کرده ایم. در بعضی از مناطق تعداد روزهای فعالیت روزبازارها را از یک روز به دو تا سه روز افزایش داده‌ایم چون بعضی از شهروندان از دستفروش‌ها خرید می‌کنند و رضایت هم دارند و به دلیل مدیریت مراجعه شهروندان افزایش تعداد روزبازارها انجام می شود.

وی افزود: مناطق شهرداری تهران هم فعال هستند تا اگر در جایی زمین و فرصتی برای بازارچه نوروزی بود، این مراکز راه اندازی شود.

سعید بیگی اضافه کرد: جنس و کالایی که دستفروشان عرضه می کنند برای ما مهم است تا رقیبی برای واحدهای صنفی و مغازه‌ها نباشند و عمدتا هم نیستند، دستفروشان معمولا اقلام مشاغل خرد را عرضه می‌کنند.

بیگی گفت: شهرداری با دستفروشی مشکلی ندارد بلکه با سد معبر مشکل دارد. وظیفه شهرداری در اینجا جلوگیری از سد معبر است یعنی باید به شکلی مدیریت شود که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و مشکل در تردد و عبور و مرور آنها نشود. در این حوزه چند محور اصلی از سال‌های قبل مطرح بوده که نیاز به مدیریت دارد مانند محور تجریش، چهارراه ولیعصر(عج) و هفت تیر که برای آن جلسات ویژه با شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق و همچنین شرکت شهربان و حریم بان برگزار شده است تا با کمترین مزاحمت برای مردم و کسبه فعال در محورها از پیک روزهای پایانی سال عبور کنیم.

وی افزود: همکاران ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هماهنگی هایی با پلیس راهور فراجا انجام داده اند تا در صورت نیاز در روزهای آخر سال اگر تهمیدات خاص ترافیکی نیاز بود، مدیریت کرده و اگر جابه جایی لازم بود انجام شود، مخصوصا روزهای آخر سال بعضی از شریان ها ممکن است مسدود شود. بنابراین برنامه ریزی آن اعلام شده و از قبل به شهردارها اعلام شده که آماده باشند که با راهور هماهنگ کنیم تا بتوانیم آخر سال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

بیگی اضافه کرد: تجمع در یک محور می‌تواند باعث یک گره ترافیکی شود، ما در این مورد وظیفه داریم همچنین در مورد تخلفات احتمالی ماموران، حراست و بازرسی مناطق و نواحی آمادگی رسیدگی به این موضوع را دارند، در صورتی که شهروندان تخلفی مشاهده کردند می‌توانند با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

بیگی اظهار داشت : طبق دستور اخیر شهردار تهران، شرکت ساماندهی در حال مطالعه و بررسی دستفروشی در مترو با رویکرد ایجابی و توانمند سازی است. مدل دستفروشی در مترو با حجم بار کم و سیار است و با مدل دستفروشی در جاهای دیگر که بساط گستری است، متفاوت است.

تدارک مدیریت شهری برای ساماندهی دستفروشان/آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۴ مترو

آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۴ مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به توسعه و تغییرات گستره شهر تهران و در پی انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، افزود: توسعه شرقی خط چهار از ایستگاه شهید کلاهدوز تا محدوده دانشگاه شهید عباسپور در شمال شرق تهران به منظور ایجاد سیستم راه‌آهن ریلی درون شهری یکپارچه و فراگیر، در شورای‌عالی هماهنگی ترافیک کشور تصویب شد.

به گفته محسن هرمزی، در این راستا به موجب تفاهمنامه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد خواهد شد، مرحله دوم طرح مسیر توسعه شرقی خط چهار از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا محدوده دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشگاه شهید عباسپور وارد مرحله اجرایی می‌شود. طول این مسیر ۶ کیلومتر بوده و ۶ ایستگاه را شامل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو ادامه داد: توسعه شرقی خط چهار یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت در سال‌های اخیر بوده و پیش‌بینی می‌شود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط چهار مترو مراجعانی باشند که از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد همچنین دغدغه حمل و نقلی تعداد قابل توجهی از جمعیت دانشجویی که در دانشگاه‌های پردیس فنی – مهندسی شهید عباسپور، دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و دانشگاه امام حسین (ع) و شهروندان محدوده حکیمیه رفت و آمد دارند، با توسعه شرقی خط یادشده برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: توسعه شرقی خط چهار با احداث یک پارکینگ زیرزمینی در شمالی‌ترین نقطه آن خاتمه خواهد یافت تا شرایط خدمت‌رسانی قطارها به مسافران پرتعداد خط چهار ارتقا یابد.

احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی(ع)

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از آغاز عملیات اجرایی مجموعه ورزشی امامزاده یحیی واقع در منطقه ۱۲ خبر داد و گفت: این طرح تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

هادی حق‌ بین، مجموعه ورزشی امامزاده یحیی را شامل ساختمانی ۲ طبقه با زیربنای ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع معرفی کرد و گفت: عملیات اجرای این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۰۴ متر مربع آغاز شده که طبقه اول مجموعه شامل استخر و طبقه دوم بنا شامل سالنی برای ورزش های توپی خواهد بود.

۳۷ راهبرد پیشنهادی کاهش تخلفات ناشی از رشوه

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از طبقه‌بندی نهایی فرایندهای محمل موضوع ارتشا مطابق با سند گلوگاه‌های مستعد فساد در قالب ۳۷ فرایند خبر داد و گفت: این سند در دستور کار ستاد ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد قرارگرفته است.

محمد علی الفت پور گفت: با توجه به اینکه شهرداری به‌طور مستقیم با شهروندان در ارتباط است، حفظ سلامت اداری این سازمان نقش بسیار بارز در دیدگاه و اعتماد شهروندان دارد. اهمیت این امر زمانی مشخص می‌شود که شهروندان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی سلامت اداری و مبارزه با فساد را به‌ روشنی درک کنند. بی‌تردید کشف عوامل مؤثر در تخلفات اداری علاوه بر سلامت اداری شهرداری در تغییر دیدگاه مردم نسبت به این سازمان توأم با جلب اعتماد عمومی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری جدید راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقای سلامت و موضوع خاص آن ارتشا از طریق شناسایی نظرات، ایده‌ها و مطالعات تخصصی و میدانی شناسایی‌ شده، افزود: مطابق سند گلوگاه‌های مستعد فساد و با مقایسه مضامین به‌ کاربرده شده، طبقه‌بندی نهایی فرایند های محمل موضوع ارتشا در قالب ۳۷ فرایند جمع‌بندی شده که براساس حجم مالی، شدت، تعدد، میزان وقوع، حساسیت و دخیل بودن مخاطبان (ارباب‌ رجوع، طرف قراردادها و عموم مردم) در فسادهای رخ‌ داده، انتخاب و رتبه‌بندی شده‌ است.

انجام برف‌روبی در کوچه‌ها و معابر فرعی؛ درخواست شهروندان در تماس با سامانه ۱۳۷

رئیس اداره تماس‌های شهروندی سامانه ۱۳۷ پلاس گفت: از ساعت‌های آغازین روز گذشته که بارش برف در پایتخت شروع شد خودمان را برای یک روز پرکار و شلوغ آماده کرده بودیم و بیشتر تماس‌های شهروندان در روز گذشته به موضوع بارش برف اختصاص داشت.

فیض‌الله یاری با بیان اینکه با اشاره به اینکه از صبح دیروز مرخصی کارشناسان اداره تماس ستاد لغو شد و شیفت‌ها را ۲ برابر کردیم، افزود: بیشتر کارشناسان و اپراتورها به صورت ۲ شیفت در سامانه حضور داشتند تا به ثبت تماس و ثبت پیام شهروندان بپردازند البته تماس شهروندان در روز گذشته بسیار بالا بود ولی همکاران تلاش کردند تا میزان پشت خطی شهروندان کمتر باشد و بهتر بتوانند پیام‌های ثبت شده را به ستادهای اجرایی مناطق و معاونت‌ها ارجاع دهند.

به گفته وی، روز گذشته طبق نمودار اداره آمار سامانه ۱۳۷ پلاس، بعد از ساعت ۵ بامداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس شروع شد و تا ساعت ۱۰ صبح تماس‌ها افزایشی بود.

رئیس اداره تماس‌های شهروندی سامانه ۱۳۷ پلاس ادامه داد: از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۴ که آمار تماس‌ها به اوج پیک خود رسیده بود فراز و فرودهایی در میزان تماس شهروندان و ارسال پیام در فضای مجازی به سامانه ۱۳۷ پلاس اتفاق افتاد با این حال بعد از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۳ باز هم تلفن‌های کارشناسان اداره تماس به صورت دائم اشغال بود و اپراتورها مشغول ثبت پیام شهروندان بودند.

ماجرای پیامک به اپراتورهای سامانه ۱۳۷ چه بود؟

رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران نیز با بیان اینکه شلوغی خطوط و افزایش پیام شهروندان گاهی باعث کم‌طاقتی اپراتورها می‌شود که همین موضوع ممکن است در ثبت پیام شهروندان خلل ایجاد کرده و یا با پاسخگویی نامناسب موجب ناخرسندی شهروندان شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین تلاش‌های مدیریت شهری بهبود و افزایش کیفیت پاسخگویی کارشناسان اداره تماس و رفتار مناسب با مخاطبان و در شأن شهروندان است بنابراین در ایامی که احتمال می‌دهیم آمار تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس بالا باشد این موضوع را به همکارانمان مجددا یادآوری می‌کنیم که در برخورد با پیام شهروندان سعه صدر بالایی داشته باشند.

رضا ناصری سرای افزود: بر همین اساس روز گذشته در پیامکی که برای همه کارشناسان اداره تماس و اپراتورها ارسال کردیم و یادآور شدیم که به دلیل حجم بالای تماس مردم با سامانه ۱۳۷ پلاس علاوه بر برخورد بهتر با شهروندان در ثبت و ارجاع پیام شهروندان به ستادهای اجرایی دقت بالاتری را نسبت به روزهای عادی داشته باشند.

رئیس مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی سامانه، روز گذشته یکی از تاریخی‌ترین روزهایی بود که مدیران و کارشناسان سامانه با آن مواجه بودند و حجم پیام شهروندان هم بسیار بالا بود؛ البته عمده درخواست‌های شهروندان در تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس انجام برف‌روبی در کوچه‌ها و معابر فرعی بود که نشان می‌داد نسبت به روز پنجشنبه که معابر اصلی و بزرگراه‌ها مشکلات بیشتری را برای شهروندان ایجاد کرده بود شرایط متفاوت شده و مشکلات کمتری در خیابان‌های اصلی شهر وجود داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha