روایت هنرمندانه خوبی‌های مردم یک ضرورت در جهاد تبیین است

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه طبق تاکید رهبر معظم انقلاب گرفتار جنگ سنگین ترکیبی هستیم، گفت: جهاد تبیین مهم ترین و اصلی ترین راهکار برای مقابله با جنگ ترکیبی و جنگ رسانه‌ای دشمن بوده و باید بتوانیم خوبی‌های مردم را هنرمندانه روایت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی روز دوشنبه در مراسم معرفی و تودیع مدیران تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدار با مردم قم مطرح کردند که گرفتار یک جنگ سنگین ترکیبی یا همان «پروپاگاندا هستیم که لازمه این مهم این است که روحانیان و مبلغان دینی جهاد تبیین را محور تبلیغ خود قرار دهند و سایر گروه‌های مردمی دنباله روی کار آن ها باشند.

وی یادآورشد: یکی از ظلم‌هایی که به مردم ایران در جنگ رسانه‌ای انجام می‌شود، این است که چهره واقعی مردم را به خودشان نشان نمی‌دهند لذا امروز، هنرمندانه روایت کردن خوبی‌های مردم یک ضرورت است و روایت خوبی‌ها به تنهایی خود تبلیغات اسلامی است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بااشاره به اینکه دشمن بدنبال مخدوش کردن چهره خوبی هاست، اظهار کرد: مهم ترین رسالت و اساس کار سازمان تبلیغات اسلامی شناساندن و روایت خوبی‌ها به مردم است.

نقش سازمان تبلیغات اسلامی در روشنگری و تمدن سازی اثرگذار است

روایت هنرمندانه خوبی‌های مردم یک ضرورت در جهاد تبیین است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب به بحث جهاد تبیین و تمدن نوین اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در روشنگری، جامعه پردازی و تمدن سازی نقش اثرگذاری دارد که باید در این حوزه ها بیشتر کار کنیم.

احسان کامرانی افزود: در شرایط کنونی که درگیر جنگ ترکیبی و رسانه ای هستیم، هیچ چیزی بالاتر از جهاد تببین و جذب حداکثری نیست، باید دایره جذب حداکثری نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جامعه بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: عفو عمومی و پدرانه که رهبر معظم انقلاب تبیین کردند، برگرفته از مضامین الهی بوده و برای ما درس است که باید سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه ها نیز نقش محوری داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همیشه تاریخ ساز بوده و این بار هم تاریخ ساز شد که این نشان دهنده بصیرت مردم است.

کامرانی در پایان با اشاره به نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی در استان گفت: امیدواریم رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان با نوع نگاه شان یک کادر سازی خوبی در بین نیروهای استان و شهرستان ها داشته باشند تا برای استان منشا اثر و خدمات باشد.

مشارکت در تبلیغ فرهنگ دینی وظیفه همه دستگاه های اجرایی است

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغ دینی و اسلامی وظیفه یک سازمان نیست، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در تبلیغ فرهنگ دینی مشارکت داشته باشند.

منصور آرامی افزود: امروز اثرات تلاش‌های دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نهاد روحانیت در تمام دنیا قابل مشاهده است اما باید با توجه به تاکید رهبری جهاد تبیین سرعت بگیرد و با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی بیان کرد: موضوع جهاد تبیین و تبلیغات اسلامی از دایره‌ی عملکردی یک سازمان خارج است بلکه وظیفه‌ای همگانی است اما متاسفانه بسیاری از نهادهایی که باید در این حوزه کار کنند، کار خود را رها کرده‌اند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: مجلس باید برای اختصاص بودجه‌ها به کمک حوزه تبلیغات دینی بیاید و دستگاه‌های اجرایی کشور موظف اند در تبلیغ فرهنگ دینی مشارکت کنند.

پیوست فرهنگی در توسعه صنعتی و اقتصادی هرمزگان مورد غفلت است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز بااشاره اهمیت اقتصادی هرمزگان گفت: با وجود این جایگاه، پیوست فرهنگی در توسعه صنعتی و اقتصادی استان مورد غفلت واقع شده و در این حوزه خوب عمل نشده است.

احمد مرادی، گردش مالی صنایع در هرمزگان را سالانه بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این استان نیازمند توجه ویژه مدیران سطح ملی است و در حوزه های فرهنگی و دینی باید امکانات و بودجه بیشتری تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: خانه های عالم یک موضوع جدی و مهم است و گسترش ساخت خانه های عالم در روستاها یک نیاز ضروری است.

هرمزگان استان وحدت و خط مبارزه با استکبار است

روایت هنرمندانه خوبی‌های مردم یک ضرورت در جهاد تبیین است

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز خدمت و تعلق به این استان را جدی دانست و گفت: هرمزگان، استان وحدت و خط مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی افزود: از شهیدان همچون پدرم «شهید غلامحسین حقانی» مدد می‌خواهم که در مسیر تکلیفم یاریم کنند که مایه آبرومندی این استان و پدر شهیدم شوم.

وی بیان کرد: آمده‌ام که با تمام همت، فرهنگ، کار، همه افراد و اقشار را جدی بگیریم و منشا اثرات خیر در این استان شویم.

نقشه مهندسی فرهنگی، مبنای توسعه دینی هرمزگان قرار گیرد

روایت هنرمندانه خوبی‌های مردم یک ضرورت در جهاد تبیین است

رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: حرکت فرهنگی دینی استان باید برمبنای نقشه مهندسی فرهنگی باشد که تحقق این امر نیاز به همکاری و هم افزایی بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر انصاری راد افزود: در استان هرمزگان هم افزایی، تعامل و همکاری بین دستگاه های فرهنگی پایین است که باید در شرایط فعلی از حداکثرتوان و فعالیت این دستگاه ها استفاده شود تا شاهد پیشرفت بیشتری در استان داشته باشد.

وی با اشاره به طرح های اثربخش حوزه تبلیغات دین در هرمزگان بیان کرد: یکی از کارهای مهم و اثربخش، احداث خانه عالم در کنار مساجد در نقاط شهری و روستایی استان است.

رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهارکرد: در طرح مسجد سازی در استان جلو هستیم اما نیازمند ساخت ۸ خانه عالم و استقرار مبلغ توانمند و کارآمد هستیم که این امر سبب رشد فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: در حال حاضر ۲۹۵ باب خانه عالم در استان داریم که بسیار اندک است و نیاز است برای تامین بودجه و ساخت خانه عالم توجه بیشتری از سوی سازمان و استان صورت گیرد.

وی همچنین به مساله سینمای شهر نمایش بندرعباس با دارای یکهزار و ۸۶۱ مترمربع زمین، اشاره کرد و گفت: سیاست‌های دوره جدید این بوده که ساختمان به مزایده گذاشته شود اما بازسازی این ساختمان نیاز به همفکری دارد.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: انسجام خوبی در استان شاهد بودیم که امیدواریم تداوم پیدا کند.

روایت هنرمندانه خوبی‌های مردم یک ضرورت در جهاد تبیین است

در این مراسم که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، از خدمات حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قدردانی و حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی به عنوان مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان منصوب و معرفی شد.

حجت‌الاسلام حقانی فرزند شهید غلامحسین حقانی نخستین امام جمعه بندرعباس است که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.