۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85029074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور مجوز ایجاد ۱۱۷ مرکز پرورش ماهی در بوشهر

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85029074
صدور مجوز ایجاد ۱۱۷ مرکز پرورش ماهی در بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: باتوجه به کاهش ذخایر دریایی و در راستای استفاده از ظرفیت خلیج فارس تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی به ظرفیت ۹۰ هزار تن ماهی در سال صادر شده است.

به گزارش ایرنا عقیل امینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۵۶ قفس پرورش ماهی در سواحل استان مستقر شده است و ۴۶ قفس نیز در حال آماده‌سازی است که به‌زودی در دریا نصب می‌شود.

وی یادآورشد: ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسیده در استان بوشهر ۱۱ هزار تن است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهارکرد: نوع ماهی که برای پرورش در قفس تعیین شده، به سبب سازگاری با دما و شوری آب دریا گونه «سی باس» است.

امینی با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع پرورش میگو در استان، گفت: تولید میگوی پرورشی امسال از ۳۹ هزار تن فراتر رفت.

وی گفت: هم اینک ۲۱ مرکز تکثیر لارو میگو در استان بوشهر فعال است که در این مراکز سالانه افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید و در اختیار مجتمع‌های پرورشی در استان و سراسر کشور قرار می‌گیرد.

امینی به فعالیت ۷ مرکز پرورش سایر آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: پرورش جلبک، زالوی دریایی، واگذاری مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش غیردولتی، افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان با ساخت، توسعه و بهسازی بنادر صیادی و ساخت ۵ زیستگاه مصنوعی آبزیان از دیگر موفقیت‌های استان بوشهر است.

وی افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان در بنادر استان به ۲۰۰ هزار تن در سال خبر داد و افزود: سالانه ۶۲ هزار تن آبزیان در استان صید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha