نمایشگاه قرآن در روز جمهوری اسلامی برپا می‌شود

تهران- ایرنا- رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور از آغاز به کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی عزیززاده امروز دوشنبه، ۲۴ بهمن در نشست برخط با ۳۱ استان گفت: سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با هشتم یا نهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز و به مدت دوهفته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برپایی بخش بین المللی نمایشگاه قرآن گفت: جلسات متعددی با رایزنان فرهنگی به صورت برخط و نیز مکاتبات و دعوت هایی صورت گرفته است.

عزیززاده ادامه داد: می خوانمت، شعار نمایشگاه امسال است و انتخاب این شعار اشاره به تداوم ارتباط و خواندن قرآن کریم است.

وی بخش بندی نمایشگاه را کاملا متفات از سال های گذشته عنوان کرد و گفت: بخش های مختلف نمایشگاه با محور اصلی خانواده طراحی شده و قسمت های مختلف آن کاملا مخاطب محور است. البته بخشی از نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به طور مجزا طراحی شده و قسمت ویژه ای برای دختران و بانوان با اولویت مخاطب و موضوع در نظر گرفته شده است.

قائم مقام معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آن چیزی که برای مشارکت هرچه بیشتر استان ها در این رویداد پیش بینی و برآورد شده در چهار بخش خلاصه می شود که اولین بخش، تدارک یک جشنواره ملی برای هر استان است که با عنوان آیین های رمضانیه در ایران نام دارد و در این بخش به آداب و رسوم سفره های افطاری مناطق و نواحی و اقوام مختلف آن ها پرداخته می شود.

به گفته عزیززاده بخش دیگر نمایشگاه را تکریم از مفاخر است که دستاوردهای بسیار خاص و ویژه استان ها در زمینه قرآنی رونمایی می شود.

عزیززاده تصریح کرد: در این دوره تورهای بازدید از نمایشگاه نیز برای استان ها تدارک دیده شده است.

این نشست بصورت مجازی و برخط با حضور رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن وعترت، جمعی از عوامل اجرایی و دفاتر قرآنی ۳۱ استان برای هماهنگی و برنامه ریزی مشارکت استان ها در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha