۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 962
کد خبر: 85029269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: دستگاه قضا به پناهگاه مردم تبدیل شده است

کرمان - ایرنا - نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این مردم از دستگاه قضایی ترس و واهمه داشتند اما این دستگاه امروز مرجع و پناهگاه مردم شده است.

به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر ضمن قدردانی از دادستان سابق و تبریک به دادستان جدید افزود: ما مسئولان باید فرهنگ مردم داری را از دادستان پیشین بردسیر بیاموزیم زیرا وی در روستاها و مناطق محرومی که ما نرفته بودیم، در کنار مردم و روستاییان و عشایر می نشست و به مشکلات آنان رسیدگی می کرد.

وی همچنین اظهار داشت: روزگاری کوه های گلزار بردسیر، ناامن ترین بخش استان و مقر اشرار و قاچاقچیان بود اما خوشبختانه امروز امن ترین و باثبات ترین شهرستان استان است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان بردسیر به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شده اما سیستم اداری استان کرمان برای این کارآفرینان مطلوب و مساعد نیست.

حسن پور از سیستم بانکی استان کرمان نیز گلایه کرد و درباره مشکلات یک کارخانه فولاد در شهرستان بردسیر گفت: به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت معوقات کارگران و حمایت از این کارخانه، مشکلات عدیده ای به وجود آمده و این واحد تولیدی را دچار مشکل کرده است.

استقلال دستگاه قضا و تعامل با دیگر بخش ها

رییس کل دادگستری استان کرمان با برشمردن مزایای نظام جمهوری اسلامی گفت: دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان همین حکومت مردم سالار دینی و یک قوه مستقل است و در عین حال که استقلال خود را حفظ می کند اهل تعامل با سایر بخش های حاکمیت، از جمله سران سایر قوا ، مسئولان مختلف، روحانیت و مردم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به وظایف قانونی دادستان بردسیر تصریح کرد: از دادستان جدید تقاضا دارم همه مشکلات مردم را رصد کند تا بتواند عملکرد خوبی در خدمت به این مردم داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از زحمات و خدمات افشین صالحی نژاد دادستان سابق بردسیر تشکر و او را به عنوان دادستان جدید جیرفت معرفی کرد و این سمت را به عماد بنی اسدی تبریک گفت.

افشین صالحی پور دادستان پیشین بردسیر نیز در این آیین ضمن قدرداتی از همکاری و همیاری مردم با دادستانی گفت: از شورای تامین درخواست دارم برای حفظ کمپ ترک اعتیاد بانوان و آقایان و نیز حفظ مرکز کودکان بی سرپرست و مرکز زنان بی سرپرست در این شهرستان توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم به این مردم ادای دین کنیم.

عماد بنی اسدی دادستان جدید بردسیر رسیدگی به پرونده های معوقه دادسرا، مقابله با مخلان نظم و امنیت مقابله با فساد، از مهمترین اهدافم اجرای برنامه تحول قضایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه بوده، نظارت مستمر بر عملکرد دادسرا و تعامل با ضابطان برای افزایش امنیت عمومی و کاهش جرم، حمایت از فعالان اقتصادی با توجه به شرایط ویژه بردسیر و حمایت از کارگران و اهتمام بر صلح و سازش را جزو بخشی از برنامه های پیش روی خود برشمرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین کرمانی امام جمعه، وفایی سرپرست فرمانداری و سالاری رییس دادگستری بردسیر نیز در سخنان جداگانه ای، از خدمات دادستان پیشین بردسیر سخن گفتتد و از خدمات وی تجلیل کردند.

طی حکمی از سوی رییس قوه قضاییه کشور از زحمات افشین صالحی نژاد که به عنوان دادستان جیرفت معرفی شده قدردانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha