۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85029316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ تن پلی استایرن انبساطی در میاندوآب کشف شد

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
کد خبر: 85029316
۶ تن پلی استایرن انبساطی در میاندوآب کشف شد
عکس تزیینی است

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: ۶ تن پلی استایرن انبساطی غیرمجاز از ۲ واحد تولیدی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

رضا بهروزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدنبال ایجاد التهاب در بازار برخی محصولات صنایع پایین دست پتروشیمی و در راستای جلوگیری از تخلف‌های احتمالی با رویکرد ایجاد رفاه و رضایتمندی عمومی، بازرسی از بازار مواد اولیه این حوزه به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های نظارتی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی بازرسان، این مقدار پلی استایرن انبساطی با گرید ۲۰۰ که به صورت غیرمجاز توسط ۲ واحد تولیدی عرضه و تهیّه شده بود کشف و ضبط شد.

بهروزی اضافه کرد: این مقدار که بعد از جذب، به صورت خارج از شبکه توسط مدیر یکی از واحدهای سطح شهرستان عرضه شده بود کشف و بعد از تحقیقات صورت گرفته برگ گزارش بازرسی با عنوان عرضه خارج از شبکه به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برای متخلف تنظیم شد.

۶ تن پلی استایرن انبساطی در میاندوآب کشف شد

وی گفت: همچنین برای فرد دیگری که به صورت خارج از شبکه مقدار مذکور پلی استایرن را از آن واحد تهیّه کرده بود پرونده تخلفاتی با عنوان تهیّه خارج از شبکه به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تنظیم و پرونده هر ۲ واحد بعنوان متخلف جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب یادآور شد: این ماده اولیه صرفاً با هدف تولید یونولیت و تنظیم بازار کالای مذکور به واحد اول تحویل شده بود.

وی ادامه داد: هر گونه تهیه و عرضه کالای مذکور در وضعیت بهین یابی بوده و از طریق شرکت بورس کالای ایران انجام می‌شود و علاوه بر این، مواد اولیه تحویل شده به واحدهای تولیدی، صرفا باید جهت تولید و مصرف خریداران یونولیت استفاده شود و هرگونه بهره برداری دیگر، ممنوع و قابل تعقیب است.

بهروزی با اشاره به وظیفه ذاتی و رسالت سازمانی این اداره در مقابله با تخلفات صنفی تاکید کرد: سود جویان و متخلفانی که به روش‌های مختلف بازار مواد اولیه و کالاهای اساسی را با بحران مواجه ساخته و سبب کمبود و گرانی کالاها می‌شوند منتظر برخورد قاطع و تعقیب تعزیراتی باشند.

به گزارش ایرنا، به پلی استایرن انبساطی یک ماده فوم کننده اضافه می‌شود این نوع پلی استایرن در بازار ایران با نام یونولیت شناخته می‌شود که به دلیل وزن سبک، دوام زیاد، عایق حرارتی بالا، اقتصادی بودن و سرعت و سهولت در اجرای سقف در ساختمان سازی کاربرد و تقاضای فراوانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha