۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۰۳
کد خبر: 85029507
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۱۶۸ اثر به همایش کتاب سال حوزه در قم ارسال شد

قم-ایرنا- دبیر علمی بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه گفت: در این رویداد یک‌هزار و ۱۶۸ کتاب مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۱۸۵ نفر از مولفان را خانم‌ها و ۷۱۵ نفر نیز از نویسندگان را آقایان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید حمید جزایری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: از زمان برگزاری این همایش از سال ۱۳۸۷ تاکنون افزون بر ۱۹ هزار ۶۰۰ اثر از ۹ هزار و ۶۸۶ نویسنده به دبیرخانه همایش کتاب سال ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه ۲۷ بهمن ماه سالاری با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و با حضور شخصیت ها و اندیشمندان حوزوی در مدرسیه معصومیه برگزار خواهد شد.
جزایری این همایش را مهم‌ترین رویداد علمی و پژوهشی حوزه های علمیه یاد کرد و تصریح کرد: در همایش بیست و چهارم کتاب سال حوزه افزون بر ۹۰۰ کتاب و ۲۶۸ رساله دکتری مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۲۳۰ اثر از آنها وارد مرحله نهایی داوری و ۴۸ اثر بعنوان آثار شایسته تحسین، برگزیده و قابل تقدیر معرفی شدند.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه ابراز داشت: ۴۳ مولف و پژوهشگر مرد و ۵ مولف بانو در بین برگزیدگان و افراد شایسته تحسین بیست و چهارمین دوره کتاب سال حوزه قرار دارند و در مجموع ۲ اثر برگزیده، ۱۸ اثر شایسته تحسین و ۲۸ اثر شایسته تقدیر در همایش امسال انتخاب شدند.
جزایری ادامه داد: توجه به نیازهای مهم جامعه مانند فضای مجازی، سبک زندگی، زن و خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب جزو محورهای همایش امسال بوده و ۱۲۲ اثر بصورت مستقیم ناظر به موضوعات روز جامعه بوده است.
ارسال آثار به ۳۴ زبان دنیا به همایش کتاب سال حوزه
معاون پژوهش های حوزه های علمیه کشور نیز در بخشی از این همایش، با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار غیرفارسی در بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه، ابراز داشت: برای بالندگی بیشتر حوزه پژوهش در حوزه علمیه قم علاوه بر برگزاری همایش های نشریات علمی و پژوهشی تخصصی، نسبت به برگزاری مستمر جشنواره نشریات داخلی واحدهای آموزشی نیز توجه می شود.
حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی اضافه کرد: در همایش بیست و چهار کتاب سال حوزه از ۳۴ زبان زنده دنیا آثاری به دبیرخانه آن ارسال شده است که به همین مناسبت نمایشگاهی از آثار روز ۲۵ بهمن ماه جاری در سالن غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha