نخستین دپارتمان عسل در شهرستان کوهرنگ فعال می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی نخستین دپارتمان عسل در شهرستان کوهرنگ گفت: برای راه‌اندازی این دپارتمان از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

علیرضا کریمزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راه‌اندازی دپارتمان عسل در کوهرنگ در سفر هیات دولت به استان ۵۰ میلیارد ریال تصویب شد که هم‌اکنون مطالعات اجرای این طرح انجام شده و خرید تجهیزات و تملک محل برای احداث این دپارتمان در دستور کار فنی و حرفه‌ای استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دپارتمان و مرکز تخصصی گیاهان دارویی و جوش، دپارتمان برق و الکترونیک و صنایع غذایی در استان فعال است، گفت: با راه‌اندازی دپارتمان عسل، آموزش ۱۰ استاندارد آموزشی در زمینه عسل به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

کریمزاده اظهارداشت: در این دپارتمان آموزش‌های لازم از ابتدای تولید عسل از جمله زنبورداری، تهیه کندو، تولید عسل، بسته بندی، فروش و بازاریابی به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

کریمزاده افزود: توسعه رشته‌های جدید مورد استقبال جوانان و بازارپسند یکی از سیاست‌های آموزشی فنی وحرفه‌ای استان است تا بتوان با ارائه این آموزشها زمینه اشتغال پایدار برای جوانان و همچنین دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کرد.

وی گفت: هم‌اکنون ۱۰ تیم آموزش صنایع، ۱۰ مرکز همجوار دانشگاهی، سه مرکز همجوار زندان و ۱۰۰ کارگاه آموزش روستایی در استان فعال است.

به گزارش ایرنا، هم اینک حدود ۳۰۰ آموزشگاه آزاد و ۲۰ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

عسل چهارمحال و بختیاری اکنون به عنوان یکی از سوغات های شناخته شده استان برای گردشگران و مسافران است.

کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha