۸۴ دندانپزشک در طرح دندانپزشک خانواده خراسان رضوی فعالیت دارند

مشهد- ایرنا- کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۸۴ دندانپزشک در طرح دندانپزشک خانواده مناطق روستایی، شهری- روستایی و حاشیه شهر زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

دکتر محمد رضا نادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دندانپزشک خانواده ۳۹ نفر در مناطق روستایی، ۳۹ نفر در مناطق شهری-روستایی و بقیه در مناطق حاشیه شهر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: طرح دندانپزشک خانواده یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در حوزه دهان و دندان است که از سال ۱۳۹۴ با هدف ارائه ۱۳ خدمت دندانپزشکی به پنج گروه هدف در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی، شهری- روستای، حاشیه شهر و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه سلامت اجرا می‌شود.

کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طرح دندان پزشک خانواده در ۱۱۸ مرکز جامع خدمات سلامت به صورت فعال ارایه می شود گفت: علاوه بر این ۶ مرکز دندانپزشکی نیز به صورت قراردادی خدمات دندانپزشک خانواده را به جامعه هدف ارایه می دهند.

نادری افزود: در قالب این طرح به ازای هر ۱۵ هزار نفر جمعیت در مناطق یاد شده یک دندانپزشک خانواده در نظر گرفته شده تا در مراکز جامع خدمات سلامت خدمات دندانپزشکی را به گروه هدف ارائه کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه بهورزان خدمات مربوط به معاینه و آموزش‌های بهداشت دهان و دندان را انجام و در صورت لزوم جمعیت زیر پوشش خود را به دندانپزشکان ارجاع می‌دهند.

کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح دندانپزشک خانواده شامل افراد دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن روستا می‌شود و افراد ساکن روستا که دارای بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح هستند را شامل نمی‌شود همچنین ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی روستایی، شهری- روستایی و حاشیه شهر برای افراد دارای بیمه روستایی رایگان و در برای مراکز بهداشتی درمانی شهری با ۵۰ درصد تعرفه دولتی ارائه می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha