هلال احمر چهارمحال و بختیاری به هزار و ۱۸۹ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد

شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف و باران از روز ۲۲تا ۲۵بهمن‌ماه امدادگران جمعیت هلال احمر استان به یک‌هزار و ۱۸۹ نفر حادثه دیده امدادرسانی کردند.

به گزارش ایرنا، مسعود مثنوی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: در این مدت ۱۸ حادثه شامل برف و کولاک، حادثه جاده‌ای، شهری، مناسبتی، آواربرداری ،کوهستان و انتقال مادر باردار توسط امدادگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد که در این حوادث هفت نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از اعزام ۳۸ تیم عملیاتی با ۱۴۵ نفر نیروی عملیات به این حوادث اشاره کرد و گفت: عملیات‌‍های امدادرسانی با ۲۰ دستگاه آمبولانس انجام شد.

مثنوی به توزیع اقلام امدادی شامل پتو ، موکت ، نایلون و بسته غذایی در این مدت اشاره کرد و اظهارداشت: در این مدت۶۴۳ خودرو گرفتار در برف رهاسازی شد.

به گفته وی، بیشترین حجم امدادرسانی و انتقال بیمار یا مصدوم در برف و کولاک به ترتیب مربوط به شهرستان های کوهرنگ، بروجن، شهرکرد، لردگان، خانمیرزا، فارسان و بن بوده است.

وی از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و عملیات تا پایان زمان بارندگی خبر داد و گفت: امدادرسانی به حوادث از سوی اعضای جمعیت هلال احمر به هیچ عنوان تعطیل پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

بارش برف از روز یکشنبه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا روز چهارشنبه در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha