استاندارتهران بر نقش‌آفرینی بخش خصوصی در ساماندهی لکه‌های صنعتی تاکیدکرد

شهرری - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر نقش‌آفرینی بخش خصوصی برای ساماندهی لکه‌های صنعتی گفت: شایسته است با رویکرد آینده‌نگری و رعایت شرایط، لکه‌های صنعتی به نواحی صنعتی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات و مسائل پیش‌روی ساماندهی لکه‌های صنعتی استان تهران با اشاره به کنترل نکردن و نبود برنامه در حوزه محیط زیست اظهار داشت: برای ساماندهی لکه‌های صنعتی باید دستورکار برای فرمانداران نوشته شود تا فرمانداران به عنوان محور کار از اعضای مستقر در لکه‌های صنعتی دعوت کنند.
وی افزود: این اعضا به عنوان مووسس اصلی به تشکیل شرکت اقدام کنند، وقتی شرکت شکل گرفت مسئولیت مدنی به عهده آنها خواهد بود و تابع قانون تجارت هستند.
این مسئول اضافه کرد: در زمینه فعالیت نیز باید به استقرار بخش‌های خصوصی هویت دهیم، زیرا که در این صورت بخش خصوصی ضمن انجام سرمایه‌گذاری برای جانمایی و تثبیت موقعیت هزینه می‌کند و نقش دولت باید نقش نظارتی و کنترلی باشد.

فخاری خاطرنشان کرد: بعضی از لکه‌های صنعتی اگر قابلیت تثبیت دارند به شرط رعایت قوانین تعریف شده به عنوان نواحی صنعتی در آینده فعالیت کنند، یعنی ابزار های تشویقی تعریف شود و اگر به لحاظ سرزمینی شرایط وجود دارد به عنوان شهرک‌های صنعتی فعالیت کند از این رو باید پیوست منظم تنظیم و ابعاد مختلف در آن دیده شود.

وی ادامه داد: مهم‌تر از لکه‌های موجود، آینده استان است که با توجه به ظرفیت صنعتی تهران به ویژه در حوزه صنایع خرد و کوچک باید برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش‌افزایی و آینده‌پژوهی داشته باشیم تا برآورد شود بر اساس مسائل دانش بنیانی صنعت در آینده به چه سمت و سویی می‌رود.

ضرورت تدوین دستورالعمل و برنامه عمل مشخص برای ساماندهی لکه‌های صنعتی در تهران و سراسر کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تدوین و ارائه دستورالعمل مشخص و قاعده‌مند به‌عنوان برنامه عمل برای ساماندهی لکه‌های صنعتی استان تهران و متعاقب آن سایر لکه‌های صنعتی در کشور تاکید کرد.

 «علی رسولیان» در نشست ساماندهی لکه‌های صنعتی استان تهران افزود: سیاست‌گذاری صنعتی یک ضرورت و اولویت است. در دولت سیزدهم طرح توازن منطقه‌ای و آمایش سرزمینی برای توازن صنعتی در کشور شروع شده است که به نقاط مثبت خوبی نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز، واگذاری اراضی با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور را به عنوان یک گام مؤثر در پیش گرفته‌ایم. بیشتر واگذاری‌ها در تهران با اولویت شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: نسبت به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی بزرگ در اطراف شهرهای صنعتی مانند تهران و سمنان با اخذ مجوزات زیست‌محیطی و سایر مجوزات لازم اقدام کرده تا زمینه و شرایط را برای حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی زون بندی شده است و به‌دنبال تکمیل زنجیره‌های تولید اعم از پوشاک، کیف، کفش و.. هستیم.

رسولیان همچنین گفت: در حوزه ساماندهی لکه‌های صنعتی نیز نیازمند دستورالعمل مشخص و قاعده‌مند هستیم که فرمانداران بر اساس آن برنامه عمل ساماندهی لکه‌های صنعتی را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha