۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85030114
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حرکت شتابان قطار هنر هفتم در جشنواره فیلم فجر گرگان

گرگان- ایرنا- استقبال مردمی از اکران فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فجر در گرگان پیامی روشن برای زنده‌بودن هنر هفتم در استان و حرکت آن بر مدار پیشرفت و همچنین ضرورت توجه بیشتر به تولید آثار بر مبنای ذائقه مخاطب و نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در مدت زمان برگزاری یک هفته‌ای در گرگان تلاش کرد طیف گسترده‌ای از علاقمندان به فیلم را به خود جذب کند و از این بستر برای نشر اهداف مرتبط با جشنواره از جمله تبیین ارزش‌های جمهوری اسلامی بهره ببرد.

نمایش آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دوشنبه ۱۷ بهمن ماه با اکران ۲ فیلم «شماره ۱۰» و «جنگل پرتقال» در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان گشایش یافت.

در دومین روز نمایش آثار این جشنواره در پردیس سینمایی عصر جدید و پردیس سینمایی کاپری گرگان فیلم های «چرا گریه نمی کنی؟» و «های پاور» اکران شد و در سومین روز با اکران فیلم‌های «هفت بهار نارنج» و «روایت ناتمام سیما» به استقبال علاقمندان هنر هفتم رفت.

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در چهارمین روز کاری خود در گرگان با اکران «در آغوش درخت»، «آنها مرا دوست داشتند» و «هوک» به استقبال علاقمندان رفت و همچنین دوستداران هنر هفتم در گرگان همزمان با پنجمین روز اکران آثار چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در این شهر به تماشای «یادگار جنوب» و «بعد از رفتن» نشستند.

در ششمین روز کاری جشنواره با اکران فیلم‌های «سرهنگ ثریا»، «پرونده باز است» و «اتاقک گلی» به استقبال تماشاگران رفت و در نهایت در شامگاه روز گذشته با اکران «غریب»، «آه سرد» و «عطرآلود» این رویداد فرهنگی به کار خود در گرگان خاتمه داد.

معاون هنری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به ایرنا گفت: چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در تمامی استان‌ها همزمان با تهران با سیاست تمرکززدایی و توسعه عدالت فرهنگی برگزار شد.

رضا یازرلو افزود: یکی از مهم ترین تغییرات جشنواره فیلم فجر در سال جاری رویکرد سازمان سینمایی به سمت فیلمسازان جوان و فیلم اولی ها بود.

وی بیان کرد: از نظر محتوایی و فنی آثار این دوره از جشنواره بسیار ارزشمند بود و نام و کیفیت آثار در جذب مخاطبان تاثیرگذار زیادی داشت.

مریم رحمانی‌پور کارشناس سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این ارتباط گفت: جشنواره فجر سال جاری برخلاف سال‌های گذشته با وجود حاشیه‌سازی های مختلف با همت هنرمندان فهیم و علاقمندان هنر هفتم به صورت شایسته برگزار شد.

مجتبی طالبی یکی از نویسندگان و تهیه کنندگان گلستانی هم گفت: وقتی اثری هنری ارائه می شود، مردم بهترین قاضی آثار هنری می شوند و مگر می شود هنر انقلاب را بدون مردم بررسی کرد؟

یکی از کارگردانان گلستانی هم گفت: فیلم هایی که نقدهای خوبی درباره آن ها نوشته شده مخاطبان استقبال مناسبی از آنها داشتند.

مهدی رییسی افزود: برخی از فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر اکران می شود شاید دیگر امکان اکران عمومی نداشته باشند و این مهم ارزش اکران استانی فیلم‌های جشنواره فجر را بیشتر مشخص می کند.

وی اظهار کرد: فیلم های سینما باید برای تمام اقشار مردم ساخته شود و عوامل مختلفی مانند استفاده از بازیگران و تخصص کارگردان باعث استقبال مخاطبان از آثار خواهد شد.

محمد خاری یکی از مخاطبان گلستانی فیلم فجر گفت: فیلم های جشنواره فجر در رونق و جذب مخاطب سینما تاثیر زیادی دارد.

امیر رضا مختاریان یکی از مخاطبان طلبه فیلم فجر هم گفت: به عنوان یک دهه هشتادی نیاز دارم فیلم هایی با موضوع شهادت، ایثار و هشت سال جنگ تحمیلی را ببینیم و هنر هفتم در توسعه بینش ما نسبت به شهیدان تاثیر بیشتری دارد که این دوره از جشنواره به این مهم توجه شده بود.

فیلم‌های شماره ۱۰، جنگل پرتقال، چرا گریه نمی کنی؟، هایپاور، هفت بهار نارنج، روایت ناتمام سیما، در آغوش درخت، آنها مرا دوست داشتند، یادگار جنوب، بعد از رفتن، سرهنگ ثریا، پرونده باز است، کاپیتان، هوک، غریب، آه سرد و عطرآلود به عنوان فیلم‌های جشنواره فجر در گرگان اکران شد.

آثار منتخب جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۷ تا ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در پردیس سینمایی کاپری و سینما عصر جدید گرگان اکران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha