سرعت رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی کالا درگیلان کمتر از یک دوم میانگین کشوری است

رشت – ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده های تعزیراتی در شعب رسیدگی استان به طور متوسط هشت روز است که این رقم یک دوم میانگین کشوری با ۲۰ روز می باشد.

به گزارش ایرنا، مرتضی امینی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان در رشت اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در گیلان درهمه بخش ها ازمیانگین کشوری کمتر است که در این راستا استاندارد کشوری رسیدگی به پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات در شعب رسیدگی ۲۰ روز است که که البته در واحدهای اجرای احکام این رقم به ۲۶ روز می رسد اما این مدت در گیلان در شعب رسیدگی هشت روز و در واحدهای اجرای احکام البته در بحث کالا و خدمات هفت روز می‌شود.

وی اضافه کرد: استاندارد کشوری در بخش رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در شعب رسیدگی ۲۰ روز و در واحدهای اجرای احکام ۳۵ روز است و این مدت در گیلان به ترتیب ۱۷.۵ و ۱۹ روز است که در اجرای احکام سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در گیلان خیلی سریعتر از استاندارد کشوری می باشد.

امینی بیان کرد: همچنین استاندارد کشوری در بررسی پرونده‌های مربوط به بهداشت، دارو و درمان ۱۵ روز است که این میزان در گیلان هشت روز است که هفت روز سریعتر از میانگین کشوری به این پرونده‌ها در این استان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال حدود ۲۲ هزار و۷۰۰ پرونده در شعب رسیدگی بدوی تعزیرات حکومتی تشکیل شده که ۲۲هزار و۲۳۹ پرونده مورد تاکنون معادل ۹۸ درصد این پرونده‌ها رسیدگی ومختومه شده است.

به گفته وی، در رسیدگی به این حجم پرونده در مجموع حدود پنج هزار میلیارد جریمه برای متخلفان تعیین شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا پرونده‌های مرجوعی با دقت و در اسرع وقت رسیدگی شود تا بتوانیم رضایت اقشار مختلف مردم را در این بخش جلب کنیم.

وی افزود: با توجه به مصوبه سران سه قوه، میزان مجازات برای پرونده‌های تشکیل شده متخلفان در تعزیرات حکومتی بین پنج تا ۱۰ برابر افزایش یافته است که این امر یک اتفاق بزرگ و بازدارنده برای جلوگیری از تخلفاتی همچون، گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و سایر موارد است.

وی ادامه داد: همچنین به جز افزایش جرایم، اجازه داده شده که در واحدهای متخلف پلمب و بنر تخلف نصب شود که تاکنون چنین اقداماتی در گیلان وجود نداشت اما اکنون این امر اجرایی شده است.

امینی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما محسوب می‌شود و در این راستا تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم، گفت: با توجه به اینکه گیلان استانی مهمان‌پذیر و گردشگر است، مردم با اعتماد به ما به گیلان سفر می‌کنند و از رستوران‌ها و سایر اماکن خدماتی استفاده می‌کنند و به همین دلیل در این بخش با جدیت ورود می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که انجام شده، گیلان در انجام گشت‌های مشترک رتبه اول در کشور را دارد که البته در حوزه‌های مختلف تقسیم کار به خوبی انجام شده و در این بخش ما گشت‌های مشترکی را با علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت انجام می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: یک طرح ویژه ۲۰ روزه نظارتی در حوزه داروخانه های استان انجام دادیم که اکثر قریب به اتفاق داروخانه‌های گیلان با گشت‌های مشترک با علوم پزشکی مورد بازرسی قرار گرفت و در این راستا حدود ۱۷۰ پرونده تخلف تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اظهار کرد: یکی از معضلات مهم موجود در این استان، مراکز سلامت و زیبایی غیرمجاز است که متاسفانه تعداد این مراکز غیرمجاز در گیلان به خصوص در رشت زیاد است که با گشت مشترک با علوم پزشکی از مراکز زیبایی بازدید می‌شود و اگر مرکزی مجوز نداشته باشد، پلمب و جریمه می‌شود.

امینی به نظارت ویژه بر قاچاق چوب نیز اشاره کرد و افزود: جرائم مربوط به قاچاق چوب اصلاح شده و با توجه به اینکه این قاچاق بیشتر در شهرهای شمالی کشورهمچون گیلان انجام می‌شود، به شدت با این پدیده برخورد می‌کنیم و هم اینک یک شعبه ویژه برای قاچاق چوب در تعزیرات حکومتی گیلان دایر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به قوانین جدید مجازات‌ قاچاق چوب، علاوه بر اینکه جرایم سختی برای قاچاقچیان درنظر گرفته می‌شود، خودروی حمل قاچاق چوب نیز توقیف و به نفع دولت ضبط می‌شود تا با این جرایم شاهد کاهش قاچاق چوب در گیلان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha