۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85030301
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهارشنبه در استان سمنان با برف و بوران همراه است

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 85030301
چهارشنبه در استان سمنان با برف و بوران همراه است

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان برای فردا چهارشنبه تا اوایل وقت پنجشنبه هشدار نارنجی و بارش برف، بوران و ناپایداری جوی پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هشدار نارنجی شماره ۵۰ این اداره کل از اوایل وقت فردا تا اوایل روز پنجشنبه و متاثر از سامانه ناپایدار جوی حاضر در استان است.

ایرج مصطفوی افزود: مخاطره این سامانه از نوع بارش برف و باران، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید و احتمال کولاک برف برای ارتفاعات و نواحی شمالی و سردسیر است.

وی ابراز داشت: بارش باران و مه آلودگی برای غالب نقاط استان سمنان و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی، نواحی شرقی و بخشهایی از نواحی غرب است دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه نواحی جنوب شرقی و جنوب غربی بیشتر متاثر از این سامانه ناپایدار جوی خواهند بود، افزود: مه‌آلودگی، احتمال کولاک برف، کاهش دید، لغزندگی محورها، احتمال اختلال در تردد در محورهای ارتباطی استان، به ویژه محورهای کوهستانی و گردنه های برفگیر، آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه‌ای، مهمترین آثار جوی روز چهارشنبه است.

مصطفوی یادآور شد: آمادگی راهداری و سازمانهای مرتبط به ویژه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لایروبی شبکه آبراه های استان و لایروبی جویها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه ها طی این هشدار نارنجی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان را امروز سه و هشت درجه سانتیگراد عنوان و اضافه کرد: شهمیرزاد امروز با منفی چهار درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان سمنان خواهد بود.

هشدار نارنجی کنونی سومین هشدار هواشناسی استان سمنان در هفته جاری است. ۲ هشدار قبلی در سطح زرد بود و بارش برف در بیشتر نقاط استان گزارش و در بیشترین میزان تا ۲۴ سانتیمتر ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha