پنج هزار بال پرنده در زیستگاه آبی سردشت سرشماری شد + فیلم

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: پنج هزار بال پرنده بومی و مهاجر آبزی و کنارآبزی در زیستگاه‌های آبی این شهرستان سرشماری شد.

خالد بایزیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی با هدف دستیابی به آمار دقیق، تعداد و ترکیب جمعیتی گونه‌ها و مطالعه تغییرات احتمالی در کانون‌های جمعیتی پرندگان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال طرح سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی سردشت با همکاری کارشناسان محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی در قالب ۲ گروه سه نفره و با استفاده از دوربین‌های چشمی و تلسکوپی انجام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: در این سرشماری بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند کاکایی، خروس کولی، کشیم، حواصیل خاکستری، انواع مرغابی و اردک‌ها و مرغ ماهی خوار شناسایی و مشاهده شد.

بایزیدی با اشاره به اینکه بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آنها از دیگر اهداف برگزاری سرشماری است، ادامه داد: برای آگاهی از تنوع و تعداد پرندگان، سرشماری پرندگان در طول سال در ۲ مرحله سرشماری تابستانی و زمستانی در زیستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور کارشناسان دامپزشکی در این سرشماری اظهار کرد: در این پایش علاوه بر شمارش، سلامت پرندگان بومی و مهاجر، آبزی و کنار آبزی و وجود تلفات غیرعادی نیز توسط کارشناسان دامپزشکی بررسی شد.

بایزیدی گفت: این سرشماری به مدت سه روز از ۲۳ تا ۲۵ بهمن در سه زیستگاه مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زآب و سد خاکی ورگیل از جمله زیستگاه‌های مهم پرندگان بومی و مهاجر در این شهرستان هستند، برگزار شد.

پنج هزار بال پرنده بومی و مهاجر در زیستگاه آبی سردشت سرشماری شد + فیلم

وی با اشاره به اینکه هر سال بر تعداد پرندگان در زیستگاه های آبی سردشت افزوده می‌شود، یادآور شد: سال گذشته در قالب سرشماری پرندگان بومی و مهاجر آبزی و کنارآبزی این شهرستان در مجموع سه هزار بال شمارش شده بود.

سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha