تداوم سرما مصرف گاز در استان سمنان را ۳۰۰ هزار متر مکعب افزایش داد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز در روز بیست و چهارم بهمن نسبت به روز قبل از آن ۳۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد حقیقت حسینی روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: سرمای زمستانه امسال باعث شد مصرف گاز در بخش خانگی در استان سمنان از هشتم بهمن روند افزایشی داشته باشد.

وی بیان کرد: مصرف گاز استان سمنان در روز بیست و چهارم بهمن در مقایسه با هشتم بهمن ماه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان افزود: هشتم بهمن ماه امسال مصرف گاز استان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب بود، ولی با سردشدن هوا و روند افزایشی مصرف، این رقم روز بیست و چهارم بهمن به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب رسید.

وی یادآور شد: روز بیست و سوم بهمن میزان مصرف گاز استان سمنان هفت میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان با درخواست از مردم برای بهینه مصرف کردن گاز ابراز داشت: تامین گاز مشترکان خانگی در اولویت قرار دارد و این بخش مشمول محدودیت‌ در شرایط کنونی نمی‌شود.

۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۱ درصد خانوارهای روستایی استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

بارش ها به ویژه به صورت برف در بهمن ماه در نقاط مختلف استان سمنان بی‌سابقه بود و طی هفته اخیر نیز هواشناسی ۲ هشدار زرد و برای فردا چهارشنبه هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha