اینترنت پرسرعت تلفن همراه و فیبر نوری ١١ روستای بیارجمند شاهرود بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - اینترنت پرسرعت تلفن همراه، توسعه و اجرای شبکه انتقال فیبر نوری در ۱۱ روستای بخش بیارجمند شهرستان شاهرود روز سه‌شنبه با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی‌اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، طرح اینترنت پهن باند سیار روستاهای بخش بیارجمند با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان را افتتاح کردند.

راه اندازی این طرح با هدف توسعه شبکه پهن باند روستایی برای روستاهای رضا آباد، باغستان، برم، زمان آباد، صالح آباد، کاریز، فریدر، جعفرآباد، نووه، احمد آباد و فرینو بالا بخش بیارجمند انجام شد.

اینترنت پرسرعت تلفن همراه و فیبر نوری ١١ روستای بیارجمند شاهرود بهره‌برداری شد

استاندار سمنان در جمع مردم روستای رضا آباد از توابع شهر بیارجمند با بیان اینکه این روستا سرشار از قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری است، گفت: مردم رضا آباد همواره میزبان شایسته‌ای برای گردشگران از سراسر کشور و همچنین گردشگران خارجی هستند.

سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه تامین آب اولویت روستاهای استان سمنان است، افزود: برای روستاییان ساکن در شهرهای استان که قصد مهاجرت معکوس و اقامت دائم در روستا را داشته باشند، زمین برای ساخت مسکن تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین تجهیزات مورد نیاز ورزشی برای جوانان روستای رضا آباد در دستور کار است، ابراز کرد: محور منتهی به این روستا تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آسفالت خواهد شد.

اینترنت پرسرعت تلفن همراه و فیبر نوری ١١ روستای بیارجمند شاهرود بهره‌برداری شد

یک میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری رضا آباد بیارجمند اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: یک میلیارد تومان از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به‌منظور توسعه گردشگری روستای رضا آباد اختصاص یافت.

علی اصغر خانی با بیان اینکه مشکل اصلی روستای رضا آباد معضل جاده‌سازی است، افزود: نصب تجهیزات اینترنت (۴G) برای روستاهای بخش بیارجمند در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، در سفره یکروزه استاندار سمنان به بخش بیارجمند که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود و ۲۱ مدیر کل اجرایی و ستادی استان سمنان انجام شد، برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره با مردم روستاهای رضا آباد، تجور، نور، خانخودی، قلعه بالا، قلعه احمد و دزیان در دستور کار قرار گرفت.

دهه فجر امسال ۲۸ طرح عمرانی و اقتصادی در این بخش افتتاح و آغاز شد، ۲۷ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح نیز با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیارد تومان آغاز شد.

بخش بیارجمند با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۰ روستا است، منطقه خارتوران در منتهی الیه شرق استان سمنان و در۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق شهرستان شاهرود در مجاورت استان خراسان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha