فرصت‌سوزی فوتبال برای شکستن طلسم المپیک؛ اختلافاتی که «امید»ها را ناامید می‌کند

تهران- ایرنا- اختلافات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و فرصت سوزی بر سر معرفی کادر مدیریتی و فنی تیم امید، شکستن طلسم ۴۸ ساله صعود به المپیک را سخت‌تر از همیشه می‌کند.

به گزارش ایرنا، خبری از باز شدن کلاف سردرگم تیم فوتبال امید نیست و بلاتکلیفی نیمکت امیدها ادامه دارد، اتفاقی که سبب شده مسئولان کمیته ملی المپیک در چند هفته گذشته بارها نسبت به فرصت‌سوزی که صورت می‌گیرد هشدار بدهند و از فدراسیون فوتبال انتقاد کنند چرا تکلیف تیم امید را مشخص نمی‌کند.

آخرین انتقاد کمیته ملی المپیک هم به سه شنبه ۲۵ بهمن بر می‌گردد که پس از دو بار انتقاد دبیرکل در هفته‌های گذشته، این بار محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته وارد میدان شد و نسبت به تاخیری که از سوی فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد، واکنش نشان داد: «در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید اصلا دخالت نمی‌کنیم ولی درخصوص سرپرست همیشه پیشنهاد دهنده کمیته ملی المپیک بوده و پیشنهاد ما حبیب کاشانی بود. ضمن اینکه بیش از ۵۰ سال که نتوانستیم سهمیه المپیک بگیریم و این مطالبه ماست. امروز هم منتظریم تا فدراسیون فوتبال حکم حبیب کاشانی را صادر کند.»

فرصت‌سوزی فوتبال برای شکستن طلسم المپیک؛ اختلافاتی که «امید»ها را ناامید می‌کند

وی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص اینکه آیا در خصوص حبیب کاشانی اختلاف نظری با فدراسیون فوتبال دارید که حکم او زده نمی‌شود، گفت: «هیچ اختلاف نظری نداریم و همانطور که گفتم با تاج در این خصوص توافق کردیم. با تاج هم رفیق و هم همکار هستیم اما این را از تاج بپرسید که چرا حکم کاشانی صادر نمی‌شود.»

پیش از خسروی وفا، دبیرکل کمیته ملی المپیک هم اواخر دی و اوایل بهمن نسبت به بلاتکلیفی تیم امید انتقاد کرده بود. مناف هاشمی ۲۰ دی با اشاره به از دست رفتن زمان برای آماده‌سازی تیم امید گفت: «ما اصرار داشتیم هرچه سریع‌تر سرپرست مشخص شود. پیش‌تر براساس توافق خسروی‌وفا، تاج و پولادگر و بنده در یک جلسه ۴ گانه این توافق صورت گرفت. قرار بود بعد از جام جهانی تاج حکم حبیب کاشانی را ابلاغ کند. کسی هم در فدرسیون فوتبال مخالف او نیست. امیدواریم هرچه سریع تر تاج تصمیم‌گیری کند و کار تیم فوتبال امید که خیلی هم عقب است با سرعت پیش رود چرا که هم برای کسب مدال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک به این تیم امیدوار هستیم.»

هاشمی سه هفته بعد هم انتقاداتش را تکرار کرد و ۱۱بهمن در حاشیه دهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت:« بر اساس انتظارات مردم و جایگاه کمیته، به فدراسیون فوتبال قول کمک دادیم تا ترکیب سرپرست و کادر فنی مشخص شود و زمان کمی هم داریم. صعود تیم فوتبال امید مطالبه مردم است و این توان در فوتبال ما برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد. دو بار با فدراسیون فوتبال جلسه داشتیم و گزینه پیشنهادی را معرفی کردیم این که چه مسائلی است که ما خبر نداریم باید از فدراسیون فوتبال جویا شوید.»

ادامه صبحت های دبیرکل کمیته ملی المپیک نشان داد که پشت پرده اختلافاتی درباره انتخاب کاشانی وجود دارد و همین مسئله سبب تاخیر در معرفی سرپرست پیشنهادی کمیته برای تیم امید شده است:«حتی اگر گزینه ما را قبول ندارند، گزینه دیگری مطرح و کار را شروع کنند چراکه عملا فرصت‌ها با ادامه این روند از دست می‌رود. از عزیزان در فوتبال استدعا دارم زودتر تصمیم بگیرند، البته ما در هیچ موضوعی در خصوص تیم امید دخالت نمی‌کنیم و مسئول برگزاری بازی‌های آسیایی هستیم اما با ارایه مشاوره، حمایت می‌کنیم. ما اینجا در کمیته نمی‌توانیم تیم داشته باشیم اگر می‌توانستیم شاید این کار را انجام می‌دادیم.»

با وجود انتقادهای مسئولان کمیته ملی المپیک در یک ماه اخیر، به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال بدون توجه به این انتظارات، عجله‌ای برای مشخص کردن تکلیف تیم فوتبال امید ندارد.

به خصوص که نزدیک به یک ماه از جلسه مسئولان این کمیته و فدراسیون فوتبال می‌گذرد، در این جلسه بر سر انتخاب حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم توافق و قرار می‌شود حکم کاشانی به صورت رسمی از سوی تاج امضا شود اما با وجود گذشت ۴ هفته از این جلسه، همچنان فدراسیون فوتبال با موضع سکوت درباره تیم امید به کارش ادامه می‌دهد و خبری از اعلام رسمی انتخاب سرپرست تیم امید نیست.

فرصت‌سوزی فوتبال برای شکستن طلسم المپیک؛ اختلافاتی که «امید»ها را ناامید می‌کند

بلاتکلیفی تیم امید در شرایطی است که ۲۸ دی، مهدی تاج در حاشیه مجمع هیئت فوتبال استان خراسان رضوی از زدن حکم کاشانی تا ۲ روز آینده خبر داده بود و گفته بود:« کاشانی سابقه تیمداری دارد و سیاسی بودن او مد نظر فدراسیون نبود. او سابقه کار کردن با تیم امید را دارد و از وی دعوت کردیم و او هم پذیرفت. به سمت درست کردن ساختار تیم امید حرکت می‌کنیم. ۱۷ ماه دیگر بازی‌های تیم امید ما آغاز می‌شود و از الان به دنبال درست کردن آن هستیم.هنوز با مربی صحبت نکرده‌ایم و منتظریم ساختار اداری آن شکل بگیرد. چیزی که مشخص است این است که حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب شده و حکم او تا ۲ روز دیگر زده خواهد شد.»

اگر چه به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال با اولویت قرار دادن تیم بزرگسالان تمرکزشان را روی معرفی سرمربی جدید تیم ملی گذاشته اند اما طولانی شدن امضای حکم کاشانی نشان می‌دهداختلافاتی در پشت پرده مانع از شروع به کار رسمی سرپرست معرفی شده توسط کمیته ملی المپیک در تیم امید شده است، اختلافاتی که هم کمیته و هم فدراسیون فوتبال سعی در تکذیب آن دارند.

فرصت سوزی در انتخاب سرپرست و سرمربی تیم امید با این توجیه که این تیم تا سال آینده مسابقه‌ای در پیش ندارد، بیشتر یک توجیه دم دستی و نشان از جدی نگرفتن صعود به المپیک از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال است، اصرار بر ادامه این روند سبب خواهد شد تا حضور در المپیک پاریس هم به حسرت فوتبال اضافه شود و طلسم رفتن به المپیک ۵۲ ساله شود.

اکنون توپ در زمین فدراسیون فوتبال است، فدراسیونی که مدیرانش در صحبت‌هایشان، تیم امید و صعود به المپیک را اولویت عنوان می‌کنند اما در عمل تصمیم گیری را به دقیقه نود موکول کرده‌اند تا تیمی که می‌توانست یک فرصت ۴ ساله از المپیک تا المپیک برای آماده‌سازی داشته باشد، تنها یک فرصت چند ماهه برای آماده سازی در اختیار داشته باشد و این چرخه تکرار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha