کسب رتبه نخست کشور؛ شاخص دسترسی خانوارها به اینترنت در بوشهر ۸۳.۸ است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر  گفت:بر اساس آخرین بروزرسانی گزارش توسعه فاوا کشور استان بوشهر، شاخص دسترسی خانوارهای بوشهری به اینترنت ۸۳.۸ درصد است که از این نظر رتبه نخست را در کشور دارد.

علی سملیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از زیرشاخص‌های دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات، درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت است که میانگین کشوری این شاخص ۷۲.۸ درصد است و بوشهر بالاترین درصد را در این زمینه در میان استان‌های کشور کسب کرده است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۴ کیلومتر فیبر نوری در استان بوشهر اجرا شده و امکان بهره‌مندی از این نوع اینترنت برای ۸۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر کاهش هزینه سرمایه‌گذاری توسعه شبکه پهن‌باند، افزایش کیفیت خدمات، وابستگی نداشتن توسعه شبکه به منابع محدود فرکانسی، افزایش کیفیت تجربه کاربر، کاهش شکاف دیجیتالی و توجه به آثار زیست‌محیطی را از مزایای توسعه فیبر نوری در استان بوشهر برشمرد و اعلام کرد: این استان از نظر درصد خانوارهای تحت پوشش رتبه چهارم را در سطح کشور دارد.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری؛ راهکار دولت سیزدهم برای حل چالش‌های ارتباطی و اینترنت در بوشهر

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۹ سایت همراه در سطح استان بوشهر احداث و ارتقا یافته است که به کمک آن امکان دسترسی به این اینترنت برای ساکنان ۴۱ روستای این استان فراهم شده است.

سملیان یادآور شد: در زمان حاضر ۳۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و بیشترین اتصال روستاها به این شبکه ملی در شهرستان دشتستان صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند، گفت: تنها هشت روستای پرجمعیت این استان از این امکان بی‌بهره‌ است.

کسب رتبه نخست کشور؛ شاخص دسترسی خانوارها به اینترنت در بوشهر ۸۳.۸ است

سملیان با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات ارتباطی و افزایش کیفیت دسترسی به شبکه ملی ارتباطات در استان بوشهر، گفت: پهنای باند ورودی استان بوشهر در دولت سیزدهم از ۴۲۰ به ۶۹۰ گیگابیت بر ثانیه ارتقا یافته است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۰۳ روستا از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانواری استان بوشهر تحت پوشش ارتباطی صوت قرار دارندند که این امکان در ۲ روستا در ۱.۵ سال اخیر فراهم شده و برای تکمیل این امکان ارتباطی در بوشهر تلاش می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اهمیت و نقش ارائه خدمات ارتباطی در توسعه و پایداری روستاها، اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۱ مجوز دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و دفتر ارتباطی و فناوری اطلاعات روستایی صادر شده که برای بیش از یکصد نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا در این مدت، ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۵ پرونده پرداخت شده که برای حدود ۴۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha