۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 85030404
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حریم هوایی مولداوی بسته شد

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 85030404
 حریم هوایی مولداوی بسته شد

تهران - ایرنا - «ایر مولدووا» شرکت هواپیمایی جمهوری کوچک مولداوی در شرق اروپا، روز سه شنبه اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به صورت موقت بسته شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این بیانیه هم زمان با اوج گیری تنش ها میان این جمهوری پیشین اتحاد شوروی و روسیه در حاشیه جنگ اوکراین منتشر شده که با مولداوی هم مرز است.

این شرکت در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: مسافران گرامی از این لحظه، حریم هوایی جمهوری مولداوی بسته شده و ما در انتظار ازسرگیری پروازها هستیم.

مسکو روز سه شنبه با رد ادعاهای روز گذشته مایا ساندو رئیس جمهوری مولداوی در باره توطئه روسیه برای سرنگونی دولت او، مقام های مولداوی را به تلاش برای انحراف و دورکردن افکار و اذهان همگانی شهروندانش از مشکلات داخلی، متهم کرد.

ساندو گفته بود که در این توطئه ادعایی، حمله به ساختمان های دولتی، گروگانگیری و دیگر اقدامات خشن توسط گروه های خرابکار برای قرار دادن این کشور در اختیار مسکو و منحرف کردن امیدها و تلاش هایش برای پیوستن به اتحادیه اروپا، گنجانده شده بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر تصمیم سران اتحادیه اروپا را برای پذیرش اوکراین و مولداوی به عنوان نامزدهای عضویت، تلاشی برای تجاوز به حوزه نفوذ روسیه در کشورهای مستقل مشترک المنافع مستقل (CIS) متشکل از جمهوری های سابق اتحاد شوروی خواند و هشدار داد که این اقدام پیامدهای منفی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha