۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

بوشهر - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: همزمان با سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به این استان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری در این استان افتتاح و اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل سجادی منش روز سه شنبه در برنامه یکشنبه‌های پاسخگویی مدیران در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح ۲ هتل در عسلویه، یک هتل در کنگان و ۲ هتل در بوشهر است و همچنین عملیات اجرایی یک هتل نیز در شهرک نیایش مرکز استان آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: افزون بر این در قالب پرداختن به فضای تفریحات نیز عملیات اجرایی پارک بازی ماشین‌های بازی در پارک شغاب با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و نخستین شرکت هواپیمایی گردشگری به استعداد سه هواپیما شامل ۲ هواپیمای بال متحرک و یک هواپیمای بال ثابت افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: تلاش می‌شود با اجرای این پروژه‌ها شاهد رونق دوچندان حوزه گردشگری در استان بوشهر باشیم.

سجادی‌منش اضافه کرد: تاکنون ۲۱۵ تا ۲۲۰ میلیارد تومان برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پروژه مصوب شده است که نسبت به سفر دور نخست دولت ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: تلاش شده برای بافت تاریخی بوشهر افزون بر ۳۰ میلیارد تومان متمم سفر دور نخست ۱۶۰ میلیارد تومان نیز برای این بخش مصوب شود.

۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

سجادی‌منش اظهار کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای احداث کارگاه‌های صنایع دستی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای مرمت، ساماندهی و محتوای شهید رئیسعلی دلواری پیش بینی و مصوب شده است.

وی ادامه داد: امید می‌رود تا پایان اسفند ماه مناقصه مربوط به مرمت موزه شهید رئیعسلی دلواری اعلام و به این صورت هم در ظاهر و نمای بنا و در باب محتوا نیز ظرفیت دلیران و مجاهدان جنوب به خصوص رئیسعلی دلواری در این موزه مدیا و با امکانات روز دنیا مرمت و بازسازی شود.

افزایش ۵۳ درصدی ظرفیت اقامتی در استان بوشهر

وی در خصوص برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای نوروز ۱۴۰۲ گفت: دستورالعمل نوروز ۱۴۰۲ به فرمانداران ابلاغ شده است که در بحث پیشواز مسافران و گردشگران آمادگی داشته باشند.

به گفته سجادی‌منش ظرفیت‌های اقامتی استان بوشهر از چهارهزار و ۲۰۰ نفر با ۵۳ درصد رشد به ۶هزار و ۵۰۰ تخت افزایش یافته است و تلاش می‌شود با همکاری شهرداری‌ها فضای اقامتی خوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی در استان پیش بینی شود.

۱۸۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری در استان بوشهر افتتاح و اجرایی می‌شود

وی ادامه داد: پیش بینی سه کمپ اقامتی در شهر بوشهر و افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی از ۲هزار به ۲هزار و ۵۰۰ چشمه از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل برای نوروز ۱۴۰۲ است.

سجادی منش با اشاره به فعالیت ۶۴ اقامتگاه بومگردی دراستان گفت: تلاش شده در خصوص نظارت‌های فرهنگی دقیق برای رعالیت مسائل اخلاقی صورت گیرد.

وی در خصوص خانه‌های مبله گفت: خانه های مسافر مربوط به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به صورت ثبت محور شده و کسانی که متقاضی هستند باید در سامانه ملی ثبت مجوزهای وزارت اقتصاد و امور دارایی مدارک خود را برای نظارت بیشتر ز سوی دستگاه‌های مسئول بارگذاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha