۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85030639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست الوفاق بحرین در سالروز انقلاب۱۴ فوریه/ اصولی و پویا ادامه می‌دهیم

تهران-ایرنا- جمعیت اسلامی الوفاق بحرین روز سه‌شنبه در دوازدهمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه نشستی را در همبستگی با ملت این کشور و با شعار «اصولی و پویا ادامه می‌دهیم» و با حضور چهره‌های سیاسی، رسانه‌ای و مردمی و حقوقی بحرین برگزار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المنار، شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در سخنانی در جریان این نشست بر تعهد به اصول قیام ملت بحرین و در رأس آن مطالبه حقوق مشروع خود شامل تشکیل دولت منتخب مردم و پارلمانی با اختیارات کامل تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت آزادی زندانیان در زندان‌های حکومت بحرین از جمله شیخ «علی سلمان»، دبیرکل الوفاق تاکید کرد.

شیخ الدیهی در ادامه آمادگی مخالفان حکومت بحرین برای گفت‌وگو بر اساس مشارکت مردمی را اعلام و سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه حکومت آل خلیفه را محکوم کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر حق ملت فلسطین برای مقاومت تا زمان آزادی سرزمینشان، تن دادن حکومت بحرین به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

۱۲ سال پیش در چنین روزی مردم بحرین با هدف برقراری یک نظام مردمی علیه ظلم، ستم و بی عدالتی رژیم آل خلیفه به پا خاستند و خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان شدند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت رژیم آل‌خلیفه از هیچ جنایتی علیه مردم بحرین فروگذاری نکرده است و در جریان این قیام مردمی هزاران نفر از بحرینی‌ها شهید یا زخمی شده‌اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران نفر را بازداشت، شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های بحرین، کشتار مردم در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز، بازداشت، شکنجه و سپس قتل صدها نفر در خیابان‌ها و زندانی کردن فعالان سیاسی و حقوق بشری و مدنی، اخراج کارمندان شرکت‌کننده در تظاهرات، تخریب مساجد و حسینیه‌ها و منازل مردم و سلب تابعیت تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم آل خلیفه در طول این سالها بوده است.

با وجود همه این اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، مردم بحرین همچنان از فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف برای محکوم کردن این سرکوبگری و تاکید بر ادامه راه انقلاب و شهیدان خود اصرار می‌ورزند و با تجمع و تظاهرات خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در بند هستند. رهبران و شخصیت‌های و چهره‌های مخالف بحرینی نیز با روشنگری‌های خود یا برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم از قربانیان سرکوبگری رژیم بحرین در سطح جهان تلاش می‌کنند واقعیت‌های موجود و نقض گسترده حقوق بشر را به جهان منعکس کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha