پاکستان تصمیم رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن شهرک‌سازی‌ها را محکوم کرد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن ۹ شهرک در اراضی کرانه باختری اشغالی را به شدت محکوم و آن را تجاوز به حقوق ملت فلسطین دانست.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای، تصمیم اخیر کابینه (رژیم) اسرائیل برای قانونی کردن ۹ شهرک در اراضی فلسطین اشغالی کرانه باختری را به شدت محکوم و این اقدام را علیه حقوق ملت فلسطین نیز نقض آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوط به سازمان ملل اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام غیرقانونی و ناعادلانه اسرائیل باعث تشدید اوضاع از قبل متشنج در سرزمین‌های اشغالی و تضعیف چشم انداز صلح در منطقه خواهد شد.

پاکستان از جامعه بین المللی خواست تا تلاش بیشتری برای جلوگیری از ایجاد شرایطی که مانع دستیابی به راه حل تشکیل کشور فلسطین می‌شود، انجام دهند.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد بر حمایت کامل خود از مردم فلسطین و آرمان آنان تاکید می‌کند و خواستار ایجاد یک کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای قبل از ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف است.

به گزارش ایرنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» یکشنبه شب گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز روز دوشنبه از اعلام کابینه امنیتی اسرائیل مبنی بر موافقت با ۹ شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی عمیقا ابراز نگران کرد و هشدار داد: اگر این اقدامات انجام شوند، چشم‌انداز راهکار دو کشوری را بیشتر تضعیف خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha