سهم شهرستان سمنان از طرح ملی کاشت نهال ۱.۶ میلیون اصله است

سمنان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: تولید و کاشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نهال در مدت یک سال آینده در این شهرستان در قالب طرح ملی تولید یک میلیارد درخت در کشور هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی رضایی روز چهارشنبه با یادآوری کاشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در راستای طرح ملی تولید یک میلیارد درخت در کشور، به رسانه ها افزود: مهمترین بخش در اجرای این طرح نشر آگاهی و اطلاع رسانی است که باید با افزایش آگاهی عمومی در جامعه زمینه حضور هرچه بیشتر مردم و دستگاه‌های اجرایی در این طرح فراهم شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ادامه داد: کاشت نهال تنها راه عبور کشور از وضعیت فعلی، چالش های محیط زیستی، مدیریت آلودگی صنایع و حمایت از گونه‌های جانوری و گیاهی در کشور و استان سمنان به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: انواع گونه‌های سازگار با آب و هوای استان سمنان در نهالستان شهید عموزاده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تولید می‌شود که شامل سنجد، سپیدار، کاج، انواع سرو، اقاقیا، زبان‌گنجشک و ارغوان است و در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با شعار «درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز – ایران قوی» در بین شهروندان استان و دستگاهای اجرایی از جمله شهرداریها و سازمان فضای سبز، سازمان همیاری و شهرداریها، شرکت شهرک صنعتی، دانشگاهها، معادن و اداره زندان‌ها توزیع می‌شود.

رضایی گفت: کاشت درخت و جلوگیری از قطع یا نابودی آن در کشورهای جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا کاهش میزان درختان، زندگی را با خطر روبرو می‌سازد و این امری است که تمام کارشناسان و انسان‌ها به آن پی برده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ابراز داشت: مردم سراسر دنیا متناسب با نوع آب و هوای منطقه خود در تمام روزهای مناسب سال اقدام به کاشت درخت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها هزینه های کلانی را به این امر و حفاظت از درختان و جنگل‌ها اختصاص می‌دهند.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ و نیم درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha