۶۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در خراسان‌شمالی به بهره‌برداری رسید

بجنورد- ایرنا- ۶۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در خراسان شمالی به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان امروز (چهارشنبه) به صورت ویدئوکنفرانس با حضور پرویز فتاح رییس این بنیاد و حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این طرح ها اظهار کرد: شاخص ترین بخش این طرح های محرومیت زدایی در حوزه مسکن است و ۲۰۳ واحد مسکن برای مددجویان زیر پوشش و ۳۶۴ طرح مسکن محرومین استان به بهره برداری رسید.

محمدرضا حسین نژاد افزود: ساخت کلاس درس در مناطق کم برخوردار و ساخت مرکز سلامت روستای "خرتوت" شهرستان مانه و سملقان از دیگر طرح های محرومیت زدایی است که در حوزه آموزش و بهداشت با همت بنیاد مستضعفان احداث و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد جمعیت استان زیر پوشش نهادهای حمایتی است، گفت: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجه ای در خراسان شمالی زیرپوشش نهاد های حمایتی است و بیشتر آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند برای توانمندسازی و اشتغالزایی آنها باید همه دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: با سفر استانی رییس جمهور، اعتبارات خوبی برای طرح های محرومیت زدایی در حوزه های مسکن، معیشت و جامعه معلولان در نظر گرفته شد اما استان همواره در حوزه های بهداشتی، ساخت راه و مسکن محرومان نیازمند نگاه ویژه بنیاد مستضعفان است.

تداوم کمک ها در حوزه مسکن و اشتغال

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: این نهاد همچنان در حوزه مسکن و پرداخت وام اشتغال در خراسان شمالی مشارکت خواهد کرد.

سید پرویز فتاح افزود: بنا بر درخواست استاندار خراسان شمالی یک منطقه هدف دیگر نیز برای محرومیت زدایی در این استان پیشنهاد شده است که پس از بررسی های لازم اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه قند شیروان و بهنوش در شیروان با حمایت بنیاد مستضعفان، گفت: تمام درآمد ها و سود این طرح‌ها در استان خراسان شمالی هزینه می‌شود.

گفتنی است امروز در این مراسم ویدئوکنفرانسی هفت هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان با حضور آیت الله گلپایگانی در استان های لرستان، خراسان شمالی و اردبیل مورد بهره برداری قرار گرفت.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha