۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85031006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد مشترکان گاز خانگی البرز پرمصرف هستند

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85031006
۴۰ درصد مشترکان گاز خانگی البرز پرمصرف هستند

کرج – ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: طبق بررسی های آماری ۴۰ درصد مشترکان گاز خانگی استان پرمصرف و مابقی در پله های یک تا سوم مصرف قرار دارند.

سیدمحمدرضا غفوریان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : طبق بررسی‌های صورت گرفته و پلکان تعریف‌شده برای مشترکان گاز، ۶۰ درصد واحدهای خانگی البرز با رعایت الگوی مصرف مناسب، در پله‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند و برای این دسته از مشترکان که در مجموع ۲۷ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند، افزایشی منظور نشده و قبض‌های صادره برای این واحدها زیر ۳۰ هزارتومان درماه است.

وی ادامه داد :جدول تعرفه‌های جدید گازبها بخش خانگی اجرایی براساس بند "ک" تبصره ۱۵ و بند "م" تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱، مصوب مجلس شورای اسلامی و پس از ابلاغ آئین‌نامه و مصوبه هیأت وزیران اصلاح شد، بر این اساس، صدور قبض‌های جدید گاز برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف بخش خانگی، افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز درباره بازه زمانی مدنظر برای اعمال تعرفه‌های جدید در قبوض مشترکان گفت: مبنای زمانی اعمال تعرفه‌های جدید در قبوض گاز مشترکان، از تاریخ ۱۶ آذر امسال در نظر گرفته شده که طبق جدول تعرفه‌های جدید، مشترکان شرکت گاز از نظر مصرف در ۱۲ پله و در پنج اقلیم آب و هوایی دسته بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: قبض گاز ۲۹ درصد مشترکان البرز بین ۳۵ تا ۱۰۲ هزارتومان است که این مشترکان بین پله های چهارم تا ششم قرار دارند و درمجموع ۴۲ درصد از مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، بر این اساس باید گفت که بیش از ۸۰ درصد صورتحساب‌های صادره زیر ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ازای هر واحد بوده است.

همچنین ۱۰ درصد مشترکان قبض مشترکان البرز در پله های چهارم تا دهم قرار دارند که قبوض ۱۴۲ تا ۴۷۲ هزارتومانی برای آنها صادر شده است که این مشترکان ۲۵ درصد گاز بخش خانگی را مصرف می کنند.

غفاریان گفت : ۶ درصد گاز خانگی در تصرف ۱.۶ درصد خیلی پرمصرف‌ها ست که در پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار دارند که هزینه گاز بهای آنها به حدود یک میلیون تومان می رسد.

شرکت گاز استان البرز حدود ۹۵۰ هزار مشترک در سه بخش خانگی ، اداری ، تجاری و صنعتی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha