۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85031097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: فردیس هشت محله کم برخوردار دارد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85031097
استاندار: فردیس هشت محله کم برخوردار دارد

کرج - ایرنا - استاندار البرز عنوان کرد: شهرستان فردیس هشت محله کم برخوردار دارد که باید مورد توجه ویژه قرارگاه اجتماعی استان و شورا و شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه اجتماعی استان البرز افزود: فرمانداران، شهرداران و مدیران کل دستگاه های خدمات رسان باید طبق مصوبه قرارگاه اجتماعی نسبت به اعطای انشعاب آب، برق و گاز در مناطق کم برخوردار اقدام کنند.

وی افزود: برای ارایه خدمات بهتر باید ادامه خط ۲ قطار شهری به داخل فردیس برسد تا افق ارتقا زیرساخت های حمل و نقل این شهرستان بر این مبنا ترسیم و دنبال شود.

عبدالهی از فرمانداری ها، شهرداری و شوراهای اسلامی این استان خواست با ارائه مشوق ها مناسب بر بازسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری تمرکز کنند.

وی افزود: حوادثی همچون زلزله در کمین و غیرقابل پیش بینی است و باید هر چه سریع تر برای ساماندهی بافت های ناکارآمد و فرسوده اقدام کنیم.

استاندار البرز گفت: ستاد ازدواج جوانان باید از روند برنامه ها و اقدامات خود گزارشی دقیق ارائه دهد و مشاوران جوان باید در این زمینه فعال شوند تا راهکارها و تعامل لازم اتخاذ و جلب شود.
عبداللهی بیان کرد: مدیریت شهری در سراسر استان باید از تمامی فضاهای ممکن برای ایجاد پارک، بوستان و فضای تفریحی استفاده کند.

استاندار البرز بیان کرد: همچنین تمام شهرداری ها باید پروانه ساخت رایگان برای ایجاد مجموعه های ورزشی ارائه دهند و از بانیان این امر استقبال و حمایت کنند.

پنج اردوگاه بازپروری معتادان در البرز فعال شد

استاندار البرز با اشاره به ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر، اظهار کرد: البرز پیش از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ فاقد اردوگاه بازپروری معتادان بود اما در مدت یک سال پنج اردوگاه در این استان فعال شد.

وی به نهضت مدرسه سازی در استان البرز اشاره کرد و گفت: روند ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان با جدیت دنبال می‌شود و تاکنون نیمی از تعهدات، اجرایی شده و ۱۸ ماه زودتر از موعد مقرر در مهر ۱۴۰۲ به طور کامل محقق خواهد شد.

عبداللهی افزود: از آذر ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۱ مدرسه در شهرستان فردیس افتتاح شده و چهار مدرسه نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد ؛ عملیات اجرایی پنج مدرسه دیگر در این شهرستان آغاز شده است.

حاشیه رودخانه کرج فرصتی برای گردشگری

استاندار گفت: بخش آزادسازی شده رودخانه کرج، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد فضاهای تفریحی، تفرجگاهی و آموزشی است که برای اجرای آن باید بدنبال برنامه ریزی، سرمایه گذاری و مشارکت باشیم.

وی افزود: همچنین شهرداری ها باید برای استقبال از نوروز آماده شوند و معابر، خیابان ها و محله ها رنگ و بوی بهار و نوروز بگیرند، چراکه ضرورت دارد فضایی شاد و مفرح برای مردم فراهم شود.

استان البرز بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری با ۵۳ هزار واحد مسکونی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha