۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85031189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تحول روستایی در بجستان خراسان رضوی کلید خورد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85031189
طرح تحول روستایی در بجستان خراسان رضوی کلید خورد

گناباد-ایرنا- برنامه‌های طرح تحول روستایی در بجستان با زیر پوشش داشتن ۴۹ روستای این شهرستان روز چهارشنبه طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار بجستان در این مراسم گفت: طرح تحول روستایی شهرستان بجستان با هدف رفع عقب‌ماندگی‌های برنامه‌ توسعه و عمران و در جهت توسعه و رونق اقتصادی در مناطق روستایی اجرا می شود.

حسن حیدری با اشاره به مشکلات روستاهای شهرستان بجستان افزود: برنامه‌هایی در جهت اجرای اهداف و سیاست‌های دولت در روستاها و مناطق محروم در قالب سند تحول دولت سیزدهم برای پیشرفت و آبادانی روستاها پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح مزبور حوزه‌های زیرساختی و عمرانی، اقتصاد و اشتغال و همچنین مسائل فرهنگی و اجتماعی شامل برخورداری همه روستاهای شهرستان بجستان از امکانات برق، گاز، آب شرب، احیای قنات‌ها، اجرای عملیات آبخیزداری و احداث مسکن در مناطق روستایی را دنبال می کند.

حیدری اشتغال را مساله محوری این شهرستان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح تحول روستایی با ظرفیت‌های خوبی که در ارائه تسهیلات اشتغال و فرصت‌های مختلف این شهرستان وجود دارد نقش مهمی در افزایش اشتغالزایی در روستاها دارد.
وی اظهار داشت: در حوزه اجتماعی نیز شاخص‌هایی مانند روستای بدون اعتیاد، بدون طلاق و فرزندآوری دنبال می‌شود.

فرماندار بجستان مشارکت نهادهای اجتماعی و مردمی و استفاده از ظرفیت همه مجموعه‌ها در جهت تحقق هدف‌گذاری‌های تعیین شده در اجرای طرح تحول روستایی گفت: دهیاران به عنوان مسوول و متولی اصلی روستاها، می‌توانند نقش بسیار پررنگی را در تحقق طرح تحول روستایی ایفا کنند.

استاندار خراسان رضوی هم پیش از این با اشاره به عملیاتی شدن طرح تحول روستاها طی سال جاری در این استان بیان داشت: طرح فوق طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانواره در این استان اجرا می شود.

یعقوبعلی نظری افزود: طرح تحول روستایی دارای ۱۴ موضوع زیر ساختی است که باید طبق نیازهای درون زا و با محوریت خود روستا انجام شود و دهیاران مدیریت آن را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول روستایی فرمانداران و بخشداران حامی دهیاران هستند و پیشنهاد می شود در هر روستایی قرارگاهی برای انجام و اتمام این موضوعات فراهم شود.

مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری بجستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان مرکب از ۲ بخش مرکزی و یونسی و دارای ۴۹ روستا است که ۱۸ هزار نفر از این جمعیت را روستاییان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha