صندوق نوآوری یزد افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

یزد- ایرنا- مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری یزد گفت: این صندوق در سالجاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات به شرکت های نوپا و استارتاپ‌های استان پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا "محمد سپهر" روز چهارشنبه در آیین رویداد کشوری "سرمایه‌گذاری بادگیر" با عنوان "کشف، رشد، آموزش و سرمایه‌گذاری" با محوریت هوشمندسازی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: در سال گذشته هم این صندوق حدود ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی بیان اینکه صندوق های پژوهش و فناوری یکی از اجزای مهم در بحث نظام تامین مالی نوآوری در کشور هستند اظهار کرد: حمایت مالی صندوق از شرکت های نوپا و شرکتهای دانش بنیان در قالب تسهیلات ، صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری پرخطر است.

سپهر اظهار کرد: موثرین روش تامین حمایت مالی از شرکت های نوپا و دانش بنیان ، سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق پژوهش و نوآوری استان در ۱۸ سال گذشته تصریح کرد: حدود ۶ سال است که این صندوق در حوزه سرمایه گذاری فعالیت می کند بطوریکه در سالجاری با ۳۴ سرمایه گذار در حوزه های مختلف قرار منعقد شده و سه مورد هم تا پایان سال تفاهم نامه امضا می شود.

سپهر، توسعه سرمایه گذاری در حوزه های استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را از اولویت های صندوق پژوهش و فناوری استان بیان کرد و گفت: در سالجاری همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صندوق در بانک ها ، شرکت و معادن برای شرکت ها امضا شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این رویدادهای استارتاپ ها به صورت عمومی در همه حوزه ها برگزار میشد افزود: اما اکنون برای جذب سرمایه گذار به صورت تخصصی برگزار می شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری یزد یکی از روشهای تحقق جهش اقتصادی را بهره‌گیری و رشد اکوسیستم نوآوری خواند و تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور ایران طی سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۶۰ میلیون دلار بود و این در حالیست که در یکی از کشورهای همسایه تنها در یک طرح ۴۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاثیر نخبگان در توسعه نوآوری و جهش اقتصادی کشور تصریح کرد: هر جذابیتی که بتواند موجب نگهداشت و بازگشت نیروهای متخصص و نخبه کشورمان شود، می‌تواند منجر به نوآوری و عواقب مثبت اقتصادی آن برای کشور شود.

صندوق نوآوری یزد افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

در رویداد کشوری سرمایه گذاری بادگیر، شرکت های دانش بنیان، فناور و مجموعه های استارتاپی فعال در زمینه هوشمند سازی در حوزه های کسب‌وکار، صنعت، کشاورزی، گردشگری، حمل‌ونقل، سلامت، بازارهای مالی، بازی‌سازی و تولید محتوا حضور داشتند.

در این رویداد ۵۰ تیم استارتاپی از استان های یزد، تهران، فارس، اصفهان، بندرعباس و گلستان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۰ تیم با معیارها و ارزیابی های صورت گرفته به مرحله پایانی راه یافتند و هشت تیم در حضور سرمایه گذاران به ارائه طرح های خود پرداختند.

انتخاب نام رویداد "سرمایه‌گذاری بادگیر" برای این مراسم بر اساس وجود بادگیرها در شهر یزد بوده است؛ یزد به شهر بادگیرها معروف است و بلندترین بادگیر جهان در باغ تاریخی دولت آباد یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha