بی‌توجهی اتحادیه جهانی به کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان

تهران- ایرنا- برگزاری کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در ایران در حالی است که این رقابت‌ها جایی در تقویم اتحادیه جهانی ندارد.

به گزارش ایرنا، کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با حضور ۶ تیم روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در سالن کشتی شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود. در این مسابقات بانک شهر به نمایندگی از ایران و ۵ تیم از روسیه، هند، گرجستان، ارمنستان و قزاقستان حضور خواهند داشت.

حضور کشتی‌گیران روسیه با وجود محرومیت از حضور در تورنمنت‌های جهانی یکی از علامت‌های سوال این دوره از پیکارها است. ابهامی که هر چند فدراسیون پاسخی برای آن ندارد اما تقویم اتحادیه جهانی کشتی این علامت سوال را برطرف کرد. در تقویم مسابقات ماه فوریه این اتحادیه به مسابقاتی مانند تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب، مسابقات رنکینگ‌دار مصر، تورنمنت بین‌المللی ترکیه و مسابقات کشتی زنان در سوئد اشاره شده اما هیچ نامی از کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان دیده نمی‌شود.

هر چند که برخی حضور روس‌ها را در این پیکارها، آغازی بر پایان محرومیت آنان در ورزش جهان قلمداد می‌کردند اما خارج شدن این تورنمنت از تقویم رسمی اتحادیه جهانی نشان داد این محرومیت همچنان پابرجا است. حضور روسیه در جام باشگاه‌ها زمانی بیش از پیش حیرت‌آور است که بدانیم روسیه تا کنون هیچ تیمی را به جام باشگاه‌های جهان اعزام نکرده و این کشور در سال‌های گذشته و قبل از محرومیت در تورنمنتهای ایران معمولا حضور نداشت.

در تقویم اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان به نام مسابقات سپاهان ثبت شده و تاریخ آن نیز مشخص است. حتی فدراسیون کشتی قزاقستان آن را در تقویم اعزام‌های خود گنجانده است. این رقابت ها قرار است ۱۲ و ۱۳ اسفند (۲ و ۳ مارس) در شهر اصفهان برگزار شود.

حضور تیم‌های کشتی فرنگی سپاهان اصفهان و سینا صنعت ایذه در این رقابت‌ها قطعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha