۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2304
کد خبر: 85031418
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

معاون دادستان کل:۱۵۰ هزار پرونده سرپرستی افراد مهجور و ایتام در کشور داریم+ فیلم

شهرری- ایرنا- معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور گفت: اکنون در سطح کشور بیش از ۱۵۰ هزار پرونده سرپرستی افراد مهجور، ایتام و نیازمندان را داریم که دادستان ها مسائل آنها را از جهت سرپرستی امور و تعیین و نصب قیم دنبال می کنند.

غلامعباس ترکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مراسم توزیع پنج هزار بسته غذایی و معیشتی در بین محرومان جنوب کشور در جنوب شهر تهران افزود: یکی از آسیب هایی که در کشور وجود دارد و سر منشا همه آسیب ها به شمار می آید بیکاری است که باید کمک کرد تا سازمان های خیریه برای اشتغالزایی نیازمندان وارد میدان شوند.

وی یادآورشد: باید با کمک واحدهای خیریه و سازمان های مردم نهاد اشتغال پایدار ایجاد کرد و تحقق آن نیازمند شناسایی ظرفیت آنها و مهارت افزایی در میان مددجویان است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: از ظرفیت خیریه ها برای مهارت افزایی و کمک به زندانیان باید استفاده کرد تا علاوه بر اشتغال در زندان، مدد جویان پس از آزادی بتوانند بدون مشکل معیشت در جامعه زندگی کنند.

ترکی اظهار داشت: باید به نهادهای خیریه و امدادی برای اشتغالزایی که سرمنشا تمامی آسیب های کشور است کمک کرد.

دادستانها، پدر معنوی افراد بی سرپرست

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور گفت: یکی از وظایف اصلی دادستانی کل و دادستان ها در سراسر کشور پیگیری امور سرپرستی و امور حسبی است و اکنون در سطح کشور بیش از ۱۵۰ هزار پرونده افراد مهجور، ایتام و نیازمندان را داریم که دادستان ها مسائل آنها را از جهت سرپرستی امور و تعیین و نصب قیم دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید دادستان کل این است که دادستان ها علاوه بر مباحث مالی، به مسائل اجتماعی، فرهنگی و حمایت های قضایی از ایتام و افراد بی سرپرست هم توجه لازم را داشته باشند، ما وظیفه داریم به عنوان پدر معنوی افراد بی سرپرست، که حمایت های اجتماعی و قضایی را نسبت به ایتام و تحت سرپرست ایفا کنیم.

ترکی ادامه داد: به تازگی تفاهم نامه ای با کمیته امداد در زمینه استعدادیابی ایتام و افراد تحت پوشش، حمایت از آنها، کمک به تسریع در اعسار آنها و رفع سایر مباحث منعقد کرده ایم و در صدد هستیم این تفاهم نامه را به همه تشکل های خیریه و امداد رسان کشور تسری دهیم.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: امروز بنیاد آبشار عاطفه ها اقدام بسیار ارزشمندی را انجام داد و برای افراد نیازمند بیش از ۵۰۰ جهیزیه و پنج هزار بسته حمایتی برای برای نیازمندان تهیه کرده اند، علاوه بر اینکه دیدگاه های قوه قضاییه و دادستان کل را برای حمایت از این تشکل ها اعلام کردیم، درخواست داریم اگر موانعی پیش روی این نهادها وجود دارد بتوانیم در دادستانی کل حل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha