۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85031479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پتروشیمی خراسان ۷۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه دانش‌بنیان امضا کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان گفت: این مجتمع تولیدی به ارزش ۷۵ میلیارد تومان تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان کشور امضا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پتروشیمی خراسان، یوسف حسنی در این خصوص اظهار کرد: این مجتمع تولیدی در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی کیش ۹ تفاهم نامه به ارزش ۷۵ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش بنیان امضا کرد.

وی افزود: رویکرد و سیاست اولیه ما حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید داخل است.

عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان بیان کرد: این تفاهم نامه ها در زمینه فرآیند بومی‌سازی تجهیزات و کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی با شرکت‌های دانش بنیان و علم محور داخلی امضا شد.

چهارمین نمایشگاه صنعت پتروشیمی کشور با عنوان نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش از ۲۴ تا ۲۶ بهمن در ۲ بخش نمایشگاهی و همایشی برگزار شد که ۳۰۰ شرکت تولیدی، صنعتی و دانش بنیان فعال در عرصه های پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش در آن حضور داشتند.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۷۵ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است و در ۹ ماه سال جاری ۱۱۴.۵ هزار تُن محصولات پتروشیمی به ارزش ۷۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha