محدودیت مالی بانک های شهرستان در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ری

شهرری- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: با توجه به استقرار صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ در این شهرستان، با وجود گردش مالی بالا، سیستم بانکی ری توان اقتصادی قابل توجهی ندارد، از همین رو باید نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، حمید زمانی روز چهارشنبه در حاشیه شورای هماهنگی بانک های شهرستان ری در جمع خبرنگاران افزود: بازدیدهای انجام شده طی ۱۰ ماه گذشته در سطح این شهرستان نشان دهنده میزان وابستگی سرعت چرخ تولید، اشتغالزایی و رفع موانع صنایع بهره گیری از توان سیستم بانکی است.

وی با بیان اینکه عملکرد بانک های شهرستان ری، فعال، با نشاط و رضایت بخش نیست، یادآورشد: این وضعیت دلایلی مانند تولیدکنندگان با سرمایه های کلان، هیچ سهمی در سیستم بانکی شهرستان ندارند و سرمایه های خود را در محل دیگر پس انداز کرده اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بانک های مستقر در سطح این شهرستان اختیار کافی برای پرداخت تسهیلات برای متقاضیان ندارند و باید پیگیر دریافت اختیارات لازم در این زمینه بود.

زمانی اظهارداشت: از سوی دیگر به علت نبود نقدینگی کافی در بانک های شهرستان، سرویس دهی لازم و مورد تقاضای برای طرح های مختلف و ساکنان شهرستان ری امکان پذیر نیست.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در بررسی مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شعب شهرستان، مسائلی مانند حدود اختیارات بسیار پایین، نیروی کار کم، اعتبارات پایین و حجم کاری بالا مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ابلاغ اعتبارات در پایان سال به شعب شهرستان انجام می شود و طی ۲ ماه پایانی سال به علت فشار کاری بالا، سیستم بانکی قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم نیست.

زمانی ادامه داد: برای نشاط بخشی به شهرستان از نظر مالی و اقتصادی نیازمند ورود سیستم بانکی هستیم، در حالی که اکنون مردم نگاه امیدوارانه ای به سیستم بانکی ندارند و قوانین دست و پاگیر آن نیز مانع از انعطاف در این بخش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha