راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری دانشگاهی کشور در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- عملیات اجرایی راه‌اندازی و تاسیس نخستین کارخانه نوآوری صنعتی دانشگاهی کشور طی مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی عصر چهارشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنکار ایرنا افزود: این اقدام با مشارکت بخش خصوصی، شرکت دانش بنیان "تدبیر کاران نوآوران ونوس" و با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال، از طریق بازسازی و بهسازی فضا، ایجاد کارگاه‌های متنوع ساخت قطعه، ایجاد فضای اشتراکی و جلسات انجام می شود.

دکتر جواد بهارآرا افزود: نخستین کارخانه نوآوری صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس و راه اندازی خواهد شد و این رویداد برای نخستین بار در سطح دانشگاهی رقم خورده است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این کارخانه نوآوری شناسایی جوانان علاقمند، ایده پرداز، پژوهشگر و فناور و نیز استقرار استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این کارخانه است.

راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری دانشگاهی کشور در مشهد آغاز شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با راه اندازی این کارخانه به دنبال آن هستیم تا با کمک شرکت های فناور و دانش بنیان بتوانیم کار تولید و قطعه سازی و تامین سفارش قطعات مورد نیاز حوزه صنایع را انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز مرکز رشد و سرای نوآوری شماره ۲ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز امروز در بزرگراه میثاق افتتاح شد که‌ هسته ها و واحدهای فناور برجسته و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات خود در این مراکز مستقر خواهند شد.

بهارآرا افزود: در حوزه پژوهش و فناوری سرای نوآوری سنگ، شیشه و کانی و همچنین سرای نوآوری فناوری‌های نوین سبز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد راه اندازی می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای ۱۱ واحد و ۶ مرکزآموزشی است.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دانشجو در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که ۲۰ درصد از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز شامل هشت دانشکده و دو گروه مستقل و یک مجتمع آموزشی بین المللی است که حدود ۳۲ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های غیرپزشکی و ۲ هزار دانشجو در رشته‌های پزشکی هستند.

هشت درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دهند و ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha