استاندار همدان: توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش موثری در کاهش ترافیک شهر همدان دارد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: حجم انبوه خودروها در خیابان‌های شهر همدان باید مدیریت شود و توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش موثری در کاهش ترافیک این شهر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر چهارشنبه در شورای ترافیک و حمل و نقل استان همدان افزود: پلیس راهور برای اجرایی کردن برنامه‌ها و کنترل ترافیک شهری باید ورود جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کنترل ترافیک شهر همدان در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شود تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات ترافیکی باشیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مردم از خودروهای عمومی برای تردد داخل شهر استفاده کنند، عنوان کرد: باید خودروهای عمومی را با ارائه برنامه‌های تشویقی پای کار آورد و با رانندگان کم کار برخورد جدی کرد.

وی اضافه کرد: پلیس راهور در گام نخست باید جلوی پارک های غیراصولی خودروها را بگیرد و در آستانه آخرین ماه سال و پیش از عید نوروز باید طرح اضطراری ترافیک شهری در همدان اجرا شود.

استاندار همدان تاکید کرد: بارش‌های اخیر نزولات آسمانی نیز نقش زیادی در افزایش حجم ترافیک شهری همدان داشته و مشکلات این بخش را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی تقویت شود، افزود: وضعیت تعداد اتوبوس‌های شهر همدان بد نیست اما باید بخش اتوبوسرانی تقویت شود.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: استفاده از خودروهای شخصی تک سرنشین خوش‌آیند نیست و با کمک رسانه‌ها می‌توان مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کرد.

وی اظهار داشت: از دوشنبه هفته آینده ساعات کاری ادارات به حالت اولیه بازمی‌گردد و باید تا آن زمان برنامه‌های جدید کنترل ترافیک شهر همدان اعمال شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با هرگونه ورود به طرح ترافیک باید قاطعانه برخورد شود، تاکید کرد: با توجه به خریدهای آخر سال و افزایش حجم ترافیک شهری باید از همه ظرفیت‌ها از جمله فضای مدارس و ادارات با رعایت نکات ایمنی برای پارک خودرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود، گفت: باید برای برون رفت مقطعی فرهنگسازی شود تا مردم به جای استفاده از خودرو شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha