اسبقیان: سیامند رحمان الهام‌بخش وزنه‌برداران دنیا است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: برای ایران و ورزش کشور افتخار است که سیامند عزیزمان برای ورزشکاران وزنه‌برداری دنیا الهام بخش است.

به گزارش ایرنا، شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی کشور گفت: سومین دوره مسابقات جام فجر یادواره پهلوان سیامند رحمان اسطوره و اعجوبه وزنه برداری جانبازان و معلولین را در حالی برگزار می کنیم که زلزله ترکیه و سوریه همه ملت ها به ویژه مردم ایران را در اندوه و غم فرو برده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اظهار کرد: همچنین در این زلزله سهمگین ۳ نفر از ورزشکاران ما در فوتبال قطع عضو که در باشگاه های ترکیه افتخار آفرین بودند جان به جان آفرین تسلیم کردند.

اسبقیان عنوان کرد: این مسابقات یادواره سیامند عزیز است. پهلوانی که سال ها پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد و سرود پر افتخار نظام را در آن سوی مرزها طنین انداز کرد و افتخاراتی که سیامند برای ایران و دنیای وزنه برداری آفرید، همواره در کلکسیون افتخارات فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک به یادگار خواهد ماند.

وی بیان کرد: بی تردید فدراسیون جانبازان و معلولین بر اساس دستورات وزارت ورزش و جوانان در راستای جانشین پروری برای این پهلوان بزرگ در تلاش است. هرچند که بسیار سخت است اما به این موضوع نزدیک می شویم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین اضافه کرد: عزام الزوعبی نماینده IPC در جلسه روز گذشته گفت که وزنه بردار اردن در مسابقات بین المللی رکورد جهان را زد و از او در اردن به نام سیامند اردن یاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha