۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۵۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85031968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرواز های سه فرودگاه آلمان در پی اعتصاب کارکنان روز جمعه لغو می شود

تهران- ایرنا- فرودگاه‌های سه شهر بزرگ آلمان اعلام کردند که همزمان با اعتصاب کارکنان خود پروازهای روز جمعه را لغو می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، فرودگاه‌های مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ چهارشنبه گفتند که ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) پروازهایشان لغو می‌شود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کارکنان فرودگاه‌های آلمان اعلام کردند، در اعتراض به حقوق‌های پایین و به منظور درخواست برای افزایش دستمزدها روز جمعه اعتصاب می‌کنند.

اتحادیه تجاری «وردی» خبر داد که اعتصاب این کارکنان ۲۴ ساعت طول خواهد کشید.

گزارش‌ها حاکی است که این اعتصاب فعالیت فرودگاه‌ها در شهرهای اشتوتگارت، دورتموند، هانوفر و برمن را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فرودگاه فرانفورت هشدار داد که اعتصاب کارکنان «اختلال گسترده‌ای» در فعالیت فرودگاه‌های آلمان ایجاد خواهد کرد.

به گفته اتحادیه وردی، این اعتصاب عمدتا پروازهای داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و انتشار خبر اعتصاب این امکان را به مسافران می‌دهد تا روش‌های دیگری را برای سفرهای خود برنامه‌ریزی کنند.

این اعتصاب با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ همزمان شده است. فرودگاه مونیخ که دومین فرودگاه بزرگ آلمان است، گفت که برغم لغو پروازهای جمعه، پروازهای ویژه خصوصا برای شرکت‌کنندگان کنفرانس مونیخ تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

شرکت‌های هواپیمایی اروپا در ماه‌های گذشته به دلیل کمبود نیرو و افزایش مسافرت و تورم با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و کارکنان خواستار افزایش حقوق و دستمزدها شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha