روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره خرابکاری خطوط نورد استریم شد

تهران - ایرنا- دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مسکو خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و نورد استریم ۲ شد.

به گزارش ایرنا، پولیانسکی روز چهارشنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: با توجه به اطلاعات جدید در مورد انفجار خط لوله گاز نورد استریم، ما درخواست جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۲ فوریه در ساعت ۱۵:۰۰ به وقت نیویورک کردیم.

خبرگزاری تاس به نقل از وی نوشت : مجمع عمومی سازمان ملل متحد همزمان در نشست ویژه کار خود را درباره وضعیت اوکراین از سر می گیرد و قرار است در آن قطعنامه ضد روسیه ارائه شود.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ تحت پوشش رزمایش‌ بالتوپس مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

به گفته او ، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ۹ ماه گفت و گو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.

آدرین واتسون، رئیس سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به پرسش خبرگزاری تاس گزارش هرش را "یک دروغ و یک توهم کامل" خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha