اعتبار تملک دارایی سمنان در لایحه بودجه سال آینده با ۵۲ درصد افزایش پیش‌بینی شد

سمنان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به مصوبه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش دارد.

نادر مالکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان سمنان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به مصوبه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش دارد.

وی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقتصاد محور شدن بودجه ریزی برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان یادآور شد: توجه به پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت، امنیت غذایی و بهبود معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه و ایجاد شفافیت در درآمدها، از جمله ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است.

اعتبار تملک دارایی سمنان در لایحه بودجه سال آینده با ۵۲ درصد افزایش پیش‌بینی شد


مالکی اضافه کرد: جلب سرمایه عمومی و خصوصی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اصلاح الگوی کشت موضوعات مرتبط با آب و خشکسالی، توجه به طرح های مهم و اثرگذار اقتصادی و رعایت آمایش سرزمین و توجه به خانواده و بانوان، از دیگر موارد مهم و سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه است که در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha