۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85032190
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ هزار واحد مسکن دولتی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد-ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: متقاضی برای دریافت مسکن دولتی در همه شهرهای استان وجود دارد و تاکنون ساخت هزار و ۹۳۸ واحد مسکونی در این شهرها آغاز شده است.

حسین جزمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسکن دولتی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در تمامی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان به وسیله متقاضیان احداث می شود که ۷۵۸ واحد به صورت ویلایی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مسکن دولتی در اسفراین و شیروان به صورت انبوه سازی ساخته می شود افزود: هزار و ۱۸۰ واحد مسکن دولتی در این ۲ شهر به وسیله انبوه سازان و بدلیل محدودیت زمین به صورت آپارتمانی اجرا می شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره قیمت تمام شده ساخت مسکن دولتی در استان گفت: قیمت تمام شده ساخت مسکن با توجه به تورم در بازار قابل پیش بینی و برآورد نیست البته دولت تلاش دارد تا کمک ها در این طرح قابل توجه باشد.

وی عنوان کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی در شهر بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

جزمی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مناسب بوده است و برای اجرای بهتر کارها، سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اجرای پروژه ها نظارت دارد و این نظارت ها به صورت مستمر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باتوجه به دستورالعمل برای خدمات خود در طرح مسکن دولتی ۳۰ درصد تخفیف ارائه می دهند و تخفیف در خدمات نظام مهندسی ساختمان ۵۰ درصد است.

جزمی افزود: تاکنون پروانه ساختمانی برای هزار و ۱۸۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن گرفته شده است و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که ۷۵۸ واحد در حال پیگیری است، پروانه ساختمانی برای ۱۳۷ واحد گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زمین برای تنها ۱۸۸ واحد در سال قبل تامین شد و مابقی زمین در سال جاری تحویل شده است تصریح کرد: بخش زیادی از زمین های مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری تامین شده و ساخت مسکن در نیمه دوم سال آغاز شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علت تاخیر در اجرای پروژه ها، آماده سازی زمین است البته پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه ها مطابق برنامه است و بخش زیادی از زمین ها امسال تحویل شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha