۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85032292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروش ۱۳۰ نان در یک دقیقه نانوای متخلف در خواف را به تعزیرات کشاند

گناباد-ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری خواف گفت: تخلف یکی از نانوایان این شهرستان با فروش ۱۳۰ عدد نان در یک دقیقه با نظارتهای مسوولان در سامانه تعزیرات حکومتی ثبت و با متصدی آن برخورد قانونی شد.

حسین اسدی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از نانواییهای خواف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازدیدها مواردی نظیر فرآیند تخمیر و پخت نان، ساعات پخت و کیفیت نان نظارت می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس سهمیه آرد اختصاص یافته نانوایان باید در یک حد مشخص اقدام به فروش نان کنند و این میزان فروش نان در یک دقیقه در نهایت منجر به فروش بیش از سهمیه ابلاغی می شود.

اسدی ادامه داد: دستگاههای هوشمند که در نانواییها نصب شده است کلیه تراکنشها و فروش نان را ثبت می کنند که بر این اساس در یکی از نانوایی های خواف مشخص شد که متصدی نانوایی ۱۳۰ عدد نان را در یک دقیقه به یک نفر فروخته است.

وی تصریح کرد: نانوایان مجاز به فروش بیش از ۱۰ عدد نان به یک نفر نیستند ولی در این نانوایی فروش ۱۳۰ عدد نان در یک تراکنش ثبت شده بود.

معاون فرماندار شهرستان خواف اظهار داشت: این تخلف محرز با بررسی دستگاه هوشمند سامانه فروش که در نانوایی ها نصب شده، مشخص و با نانوایی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: در ۲ واحد نانوایی دیگر خواف هم تخلفاتی نظیر تاخیر در ساعت آغاز کار داشتند که هشدارهای لازم برای تمامی نانوایان صادر شد.

اسدی افزود: مسوولان به صورت دوره ای بر عملکرد نانواییهای شهرستان خواف از نظر کیفیت، کمیت، رعایت بهداشت فردی کارگران، نوع برخورد فروشندگان با مردم و وزن چانه های هر قرص نان با توجه به نوع نان نظارت می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha