۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85032347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتهام فساد و رشوه‌گیری رهبر حزب مخالف دولت کره جنوبی

تهران- ایرنا - دادستان‌های کره جنوبی امروز پنجشنبه برای رهبر مخالفان دولت این کشور در تحقیقاتی پیرامون پروژه‌های ساخت و ساز و اتهامات رشوه و فساد حکم بازداشت درخواست کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رویترز، دادستان های کره جنوبی اعلام کردند لی جائه میونگ نامزد پیشین ریاست جمهوری کره جنوبی و رهبر حزب دموکرات با نقض وظایف خود به عنوان شهردار سئونگنام به ضرر مالی بیش از ۴۸۹.۵ میلیارد وونی معادل ۳۸۲ میلیون دلار از سوی شرکت توسعه سئونگنام در زمان تصدی خود متهم شده است.

وی همچنین با اتهامات دیگری از جمله درخواست مبلغ ۱۳.۳ میلیارد وون از چهار شرکت برای باشگاه فوتبال سئونگنام در ازای امتیازات غیرقانونی که دادستان‌ها آن را رشوه توصیف می‌کنند و در زمانی که ریاست این باشگاه را به عهده داشته رو به روست.

این سیاستمدار کره جنوبی که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ شهردار شهر سئونگنام واقع در جنوب سئول پایتخت این کشور بود تمامی این اتهامات را رد کرده است. وی در دفاع از خود گفت : آنچه من انجام دادم در جهت توسعه منطقه و با استفاده از اختیاراتم به عنوان شهردار سئونگنام بود. در این راستا حتی یک عمل غیرقانونی انجام ندادم و هیچ‌ رشوه‌ای دریافت نکردم.

دادگاه سئول نیاز دارد ۳۰۰ نماینده پارلمان با اکثریت ۱۶۹ کرسی حزب دموکرات برای رفع مصونیت سیاسی وی رای دهند تا اتهامات وی در دادگاه بررسی شود.

حزب دموکراتیک کره جنوبی اقدام دادستان‌های این کشور علیه لی جائه میونگ را محکوم کرده و از آن به عنوان «یک اقدام خشونت آمیز بی سابقه به منظور ناتوان کردن حزب مخالف و حذف دشمن سیاسی رئیس جمهور» یاد کرده است.

اقدام داستان‌های کره جنوبی علیه رهبر اپوزیسیون و رقیب اصلی یون سوک یول رئیس‌جمهور این کشور در شرایطی خبرساز شده که او پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان دادستان مشغول به کار بود.

لی جائه میونگ در انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس سال گذشته تنها با ۰.۷ درصد در برابر یون سوک یول رئیس جمهوری فعلی این کشور شکست خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha