۱۱۲ پروژه راهداری در استان اردبیل آماده افتتاح است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۱۱۲ پروژه راهداری به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در استان اردبیل آماده افتتاح است که طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

کلیم الله وثوقی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه فجر ۱۱۲ پروژه به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه آماده افتتاح است که طی روزهای آینده با حضور مقام عالی وزارت و مقامات ارشد استان به شکل متمرکز این پروژه ‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص این طرح‌ها گفت:۴۲ پروژه روکش آسفالت به طول ۱۸۰ کیلومتر به ارزش سه هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال، ۳۷ پروژه راه روستایی به طول ۱۲۰ کیلومتر به ارزش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال لکه گیری و ارتقای سطح سرویس با صرف ۲۰ هزار تن آسفالت و به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وثوقی بهسازی و تعریض محور هشتجین به سرچم در جنوب استان و گرمی به موران و ارتقای راه‌های فرعی ۲۲ کیلومتر با ۹۷۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های آماده افتتاح در روزهای آینده ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: اصلاح سه نقطه پرحادثه با احداث پل، اجرای تقاطع غیرهمسطح با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال، احداث ۲۷ دهنه پل بزرگ با هزینه یک هزار ۱۲۰ میلیارد ریال،اجرای۱۲ کیلومتر روشنایی در گردنه کولاک گیر کجل در محور اردبیل سرچم با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های آماده افتتاح عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای راهداری زمستانی گفت: با توجه به طولانی بودن مدت زمان راهداری در استان اردبیل که در حدود پنج ماه است، و از سوی دیگر دمای هوا در برخی مناطق و گردنه های استان به زیر ۳۰ درجه می‌رسد، باید با احداث راهدارخانه‌ها در سطح استان بتوان زمان رسیدگی به وضعیت راهها را کاهش داد و زیرساخت‌های خدمات رسانی به شهروندان در کمترین زمان لازم را فراهم کرد.

وثوقی گفت: در این راستا در حال حاضر ۲۳ محل استقرار اکیپ‌های راهداری در استان وجود دارد که اخیرا راهدارخانه هایی در مسیرهای مشگین شهر- پارس آباد(قره آغاج) و اردبیل- نیر (سه راهی سرعین)محور سه راهی صحرا احداث شده است و در نظر داریم این مراکز را در نقاط مورد نیاز دیگر هم ایجاد کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص ناوگان این اداره کل وتوسعه ماشین آلات راهداری گفت: راهداری استان اردبیل در حال حاضر ۲۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری دارد که امسال ۹۱ دستگاه با هزینه کرد ۵۰۰ میلیارد ریال به این ناوگان اضافه شد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تشریح اقدامات ۱۰ ماهه اخیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: سالانه نزدیک به ۴ میلیون تن کالا و دو میلیون نفر مسافر در راه‌های ارتباطی استان اردبیل جابجا می‌شود.

وثوقی افزود: در ۱۰ ماه امسال سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در استان جابجا شده است علاوه بر این در حوزه ترانزیت هم در پایانه مرزی بیله سوار یک میلیون ۳۰۰ هزار تن کالا جابجا شده است.

ارزش راه‌های استان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل یادآورشد: در استان اردبیل ۶ هزار ۷۰۰ کیلومتر انواع راه وجود دارد که ارزش روز آن نزدیک ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است. وظیفه حفظ و نگهداری از این دارایی با ارزش بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است.

به گفته وثوقی در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی ، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی و درمجموع یک هزار ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۵ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

وی افزود: تعرفه تراکم راه استان اردبیل هم اندازه با میانگین کشوری است ولی آنچه برای توسعه استان لازم است. شبکه بزرگراهی است.در زمینه توسعه شبکه بزرگراهی اقدامات خوبی در استان آغاز شده است گیش از این میزان بزرگراه‌های استان ۱۲۰ کیلومتر بود که این میزان الان به ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با تشریح اقدامات اداره متبوع خود در سال جاری گفت: سال گذشته ۱۱۲ کیلومتر روستایی بهسازی شده بود که امسال این رقم به ۱۸۰ کیلومتر افزایش یافت. علاوه براین میزان آسفالت راه روستایی در سال گذشته ۲۶ کیلومتر بود این در حالی است که امسال ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده که نشا دهنده رشد۳۸۱ درصدی است.

وثوقی در ادامه ۱۸۲ کیلومتر اجرای روکش آسفالت،۱۱۰ کیلومتر خط کشی، و اجرای ۱۵ کیلومتر روشنایی در راه‌های استان را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ذکر کرد و گفت: در سال جاری جابجایی مسافر ۹ درصد، جابجایی کالا هشت درصد و ترانزیت کالا ۵۴ درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha