امام جمعه زاهدان: بزرگان طوایف در برابر بوق‌های استکباری واقعیت را نشان دهند

زاهدان- ایرنا- نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بزرگان طوایف و ریش سفیدان باید اتحاد عملی، حضور در صحنه و انسجام خود را به رخ کشیده و در برابر بوق‌های استکباری واقعیت استان را به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در گردهمایی سران طوایف و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارداشت: رسانه ها در این جهت می‌توانند سهم ویژه ای ایفا کنند و این جهاد باید با همراهی همه مردم و همکاری مسئولان ادامه یابد و تلاش شود واقعیت صحنه به مردم در سراسر کشور مخابره و فضای آرام برای هر گونه فعالیت نشان داده شود.

امام جمعه زاهدان افزود: اتفاقات اخیر و تحرکات نامناسب عده‌ای در استان چهره بدی از این نقطه از ایران اسلامی به نمایش گذاشت و در این بین دشمنان نهایت سوء استفاده را کردند. 

وی ادامه داد: مردم ما از قبل انقلاب و در طول ۴۴ سال گذشته چنین امتحاناتی داشته‌اند و در برابر این امتحان‌ها برخوردها هم متفاوت بوده و عموم مردم سربلند بیرون آمدند و ارادت دو جانبه امام و امت، رهبری و مردم و شناخت دو جانبه آن‌ها سبب شده تا پا به پای هم در انقلاب باشند.
وی بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود تبلیغات وسیع دشمن و بزرگنمایی اغتشاشات و در مقابل وضعیت اقتصادی، معیشتی و گرانی نیز مردم را تحت فشار قرار داده بود و هیچ‌ کس گمان نمی‌کرد با این همه مشکل و فشار مردم پای کار بیایند اما رهبر انقلاب اسلامی به خوبی شناخت داشته و چنین صحنه‌ای را پیش بینی کردند که به واقعیت پیوست.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان شرایط متفاوت‌تر بود و با وجود مشکلات و تبلیغات گروهای خاص در داخل و خارج استان و نیز خیمه دشمنان در نوار مرزی و انواع توطئه‌ها باز هم مردم حضور پر شوری داشته و از امتحان پیروزمندانه بیرون آمدند.
وی گفت: ما نعمت انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم خوب را دارا هستیم که باید شکرگذار این نعمت‌ها باشیم زیرا کفران نعمت و کم شکری سبب گرفته شدن نعمت‌ها می‌شود.
آیت‌الله محامی اظهارداشت: شما سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدین نیز از همین مردم هستید و از حیث شخصیت حقوقی که در میان جامعه از آن برخوردار هستید مخاطب این جمله بوده و باید هر چقدر می‌توانید به این مردم خدمت کنید زیرا مردم ما شایسته خدمات بیشتر و بهتر هستند و ما بدهکار و مدیون آنان هستیم.

امام جمعه زاهدان: اتفاقات اخیر چهره بدی از سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشت

برخی افراد در اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان نمره مردودی گرفتند

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان با حوادث و اتفاقات ناگواری روبرو بودیم و این اتفاقات برای همه مردم و مسوولان یک امتحان بود و به نظر می‌رسد که افراد و گروه‌های مختلف نمره‌های متفاوتی کسب کردند به گونه‌ای که جنایت کنندگان نمره مردودی گرفتند و مسوولان باید برخورد سریع و قاطع می‌داشتند که چنین چیزی صورت نگرفت.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: در قضیه زاهدان یک نفر تخلف می‌کند و افرای کشته می‌شوند که بنده عرض کردم کشتن نمازگزار در عیدگاه به عنوان دفاع از کلانتری نبوده و تخلفی آشکار است و در این جهت نیز کسی که تخلف کرده، کسی که شاهد بوده و کتمان می‌کند، کسی که شهادت خلاف و دروغ می‌دهد، کسی که صادقانه پیگیر احقاق حق مردم بوده از مسوول تا مردم همه امتحان شدند و نمره‌های مختلف کسب کردند.
وی اظهارداشت: در رابطه با اتفاقات استان دو جهت گیری وجود داشت ابتدا اینکه با نگاه و اعتقاد به انقلاب و نظام اسلامی از این انقلاب باید حمایت و دفاع و با تخلف و فساد مبارزه و احقاق حق تا انقلاب اسلامی را از انحراف صیانت کنیم.
آیت الله محامی بیان کرد: جهت گیری دوم ضربه زدن به انقلاب است که متضاد جهت قبلی هست به گونه‌ای که اگر جهت گیری اول بود مسوولان و مردم باید بدنبال بررسی دقیق، جامع، منصفانه، برخورد بازدارنده و پیشگیرانه با متخلف و احقاق حق همه اطراف قضایا می‌بودند و بعد کمیته حقیقت یاب تشکیل و به پیگیری برای برخورد با خاطی می‌پرداخت اما برخی گروه‌ها در استان در این جهت همراهی نکردند و مسیر دیگری را دنبال کردند اما معتقد بودم و از روز اول پیگیری کردم و به درخواست دفتر مقام معظم رهبری گزارشاتی را نیز به تهران ارائه و کار به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شد و مطالبات ما را تصویب و سپس توسط مقام معطم رهبری تایید و ابلاغ شد.
وی گفت: به دوستان در استان عرض کردم که بیاید همه متفق شویم جهت پیگیری و اجرای مصوبات زیرا با آشوب احقاق حق مردم صورت نخواهد گرفت.

امام جمعه زاهدان: اتفاقات اخیر چهره بدی از سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشت

رهبر معظم انقلاب شخصا پیگیر اتفاقات اخیر زاهدان بودند

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری شخصا پیگیر کار بودند و هنگام حضور هیئت در استان نیز با آزادسازی ۱۰۰ نفر از افرادی که تحت تاثیر تبلیغات اقدام هیجانی انجام داده بودند مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند و ۱۰۰ نفر دیگر نیز منع تعقیب شدند و در روزهای اخیر این تعداد بیشتر هم شد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در خصوص افراد خسارت دیده کار تا حدودی پیش رفته اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و از دوستان در استان گلایه‌مند و پیگیری کردیم که چرا روند اجرای مصوبات کند است با وجود اینکه برخی به عنوان‌ شهید معرفی شده‌اند و همچنان روند کار در حال انجام است.
آیت‌الله محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری ابراز لطف نموده و فرمودند دستگاه‌ها کار خود را انجام دهند و در کنار آن هیئتی را هم به استان فرستادند تا شنونده حرف مردم باشند و اگر به دنبال احقاق حق مردم و حل مشکل بودیم بهترین راهکار استقبال از هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری بود تا به بیان مطالبات خود می‌پرداختیم و در مقابل برخی تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفتند یا مشاوران خوبی نداشتند و گمان کردند انقلاب به پایان راه خود رسیده و مسیر خود را عوض کردند تا سابقه‌ای برای آن‌ها باشد و این مسیر در گذشته نیز تجربه شده که بن بست است و باز به مسیر انقلاب بازخواهند گشت.
امام جمعه زاهدان گفت: ما از عنایت مقام معظم رهبری برخوردار بودیم و امیدواریم با پیگیری مسوولان کار با قوت و سرعت بیشتر صورت گیرد و دلجویی کامل تحقق یابد.
وی ادامه داد: هر کدام در هر جایگاهی که هستیم باید ببینیم در برابر این امتحان الهی چه کرده ایم و آیا به وظیفه عمل می‌کنیم و در کدام یک از دو جبهه حق و باطل هستیم زیرا مردم متفاوت هستند.

امام جمعه زاهدان: اتفاقات اخیر چهره بدی از سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشت

فضای سیستان و بلوچستان برای مقابله با دوقطبی باید آرام باشد

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مصادیق شکر عملی در برابر نعمت انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم خوب این است که فضای استان را آرام نگه داریم هم برای مقابله با دوقطبی سازی دشمن و هم حمایت از مردم محرومی که اگر امنیت مختل شود شرایط برای آن‌ها سخت تر خواهد شد و دچار آسیب می‌شوند.
آیت الله محامی ادامه داد: یکی از مصادیق بارز شکر عملی در برابر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم خوب این است که برای حفظ اتحاد، انسجام، آرامش و تقویت امنیت پایدار تلاش کنیم تا رشد و پیشرفت با سرعت بیشتر پیش برود.

وی تصریح کرد: در جلسات گذشته هشدار دادم که برخی خبرها از تحرکات نامناسب عده‌ای به گوش می‌رسد و شما مراقبت کنید تا قطار سازندگی در استان از حرکت نایستد که متاسفانه این اتفاق افتاد و پیام‌ و تصویر بدی مخابره شد و دشمن نیز در این جهت سنگ تمام گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha