وزیر کشور:میزان خسارت‌ ناشی از بارندگی اخیر چهارمحال و بختیاری برآورد شود

شهرکرد_ ایرنا_ وزیر کشور گفت: میزان خسارت‌های ناشی از بارندگی سنگین اخیر در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری ارزیابی و اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جبران کمبودهای احتمالی مرتبط با آب آشامیدنی مناطق مختلف استان به‌ویژه شهرکرد با اولویت در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به اعلام فرماندار سامان مبنی بر وجود مشکلات مرتبط با آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی این شهرستان به‌ویژه در زمان بارندگی افزود: پوشش تلویزیونی در تمامی مناطق استان بدون هیچ‌گونه مشکلی برقرار شود.

وحیدی تصریح کرد: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری و عوامل امدادی شرکت توزیع نیروی برق استان روز جمعه نسبت به بازگشایی جاده‌های فرستنده‌های تلویزیونی و اتصال برق آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های تمامی مسئولان چهارمحال و بختیاری برای بسیج همگانی در خدمات‌رسانی به مردم استان همزمان با بارش‌های سنگین برف اخیر در استان یادآور شد: این مهم نشان‌دهنده وجدان کاری، اتحاد و همدلی بین مسوولان، مردم و گروه‌های مختلف است.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت خدمات‌رسانی به پنج هزار خودروی گرفتار در برف گردنه گوشنگلی شهرستان بروجن در شب‌های بارندگی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدیریت این بحران بدون مصدوم، مجروح و تلفات انسانی اقدامی قابل‌توجه و جهادی است.

وی با اشاره به لزوم بازگشایی جاده‌های تمامی روستاهای چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیز چهارمحال و بختیاری به ماشین‌آلات تخصصی راهداری و برف‌روبی اولویت دارد.

وحیدی تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوادث مرتبط با بحران را ضروری اعلام و تاکید کرد: فرمانداران برای مدیریت حوادث گوناگون نسبت به پیش‌بینی به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی اقدام کنند.

وی افزود: تامین آذوقه و نهاده‌های دامی برای دامداران با جدیت دنبال شود تا مشکلی در این حوزه ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز پنجشنبه به‌همراه معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی به‌منظور بررسی میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری از طریق زمینی وارد این استان شد.

بارش برف در هفته اخیر در برخی از نقاط چهارمحال و بختیاری باعث مسدود شدن راههای روستایی و کند شدن تردد و بارش باران باعث بروز آبگرفتگی در برخی معابر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha