۶ هزار میلیارد ریال برای طرح جهاد آب‌رسانی چهارمحال و بختیاری هزینه می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای جهادآبرسانی برای تامین آب شرب مردم گفت: برای اجرای طرح جهاد آب‌رسانی استان ۶ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا محمدی روز جمعه در حاشیه بازدید وزیر کشور از خانمیرزا و طرح جهاد آب‌رسانی چهارمحال و بختیاری در محدوده این شهرستان تاکید کرد:طرح جهاد آب‌رسانی این استان در قالب ۱۰ پروژه از سوی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در پنج شهرستان استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برداشت سالانه پنج میلیون مترمکعب آب از رودخانه کره‌بس برای اجرای این طرح افزود: این میزان آب پس از پمپاژ و تصفیه بین ۴۴ روستای شهرستان خانمیرزا توزیع می‌شود.

محمدی تصریح کرد: حجم عملیات اجرایی طرح جهاد آب‌رسانی شهرستان خانمیرزا شامل ایستگاه آب‌گیر، ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه، ۲۳ کیلومتر خطوط فولادی، ۹۰ کیلومتر توزیع شبکه و ۶ هزار و ۳۰۰ مترمکعب مخزن است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی این طرح یادآور شد: ساخت آب‌گیر انجام شده و خطوط انتقال در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز جمعه وضعیت شهرستان‌های بروجن، لردگان، خانمیرزا و فلارد چهارمحال و بختیاری را بررسی می‌کند.

احمد وحیدی که روز پنجشنبه به‌منظور بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به شهرستان‌های برف‌گیر و میزان خسارت ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری، از طریق زمینی روز پنجشنبه به این استان سفر کرده هم‌اکنون به‌صورت هوایی عازم سرکشی به شهرستان‌های بروجن، لردگان، خانمیرزا و فلارد شده است.

وحیدی در سفر روز پنجشنبه خود به چهارمحال و بختیاری نیز از نزدیک وضعیت مناطق برفگیر و خدمات‌رسانی شهرستان کوهرنگ را مورد ارزیابی قرار داد.

در سفر وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ایران و تعدادی مسوولان ملی هم حضور دارند.

یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه هفته جاری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت و خسارت‌هایی به بخش‌های گوناگون وارد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha