۳۵ درصد هدفگذاری طرح‌های سوادآموزی خراسان‌شمالی محقق شد

بجنورد- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال جذب ۶ هزار و ۸۱۰ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برای طرح‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم هدفگذاری شد که تاکنون ۳۵ درصد آن محقق شده است.

حسین رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعهد امسال در دوره سوادآموزی سه هزار و ۵۰۰ نفر، هزار و ۶۰۰ نفر در دوره انتقال و هزار و ۷۱۰ نفر در دوره تحکیم است که به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها پس از اخذ نمره قبولی، مدرک ارایه می‌شود.

وی افزود: براساس راهبردهای اجرایی در راستای برنامه ریشه کنی بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۲ هزار و ۷۸۱ سوادآموز زن و مرد امسال در طرح های آموزشی مرتبط با سوادآموزی استان ثبت نام کردند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع هزار و ۱۱۹ نفر در شهرستان بجنورد با ۹۵ کلاس درس، مانه و سملقان ۴۵۷ نفر با ۴۵ کلاس، شیروان ۴۳۳ نفر با ۳۷ کلاس درس، شهرستان اسفراین ۲۳۷ نفر سوادآموز با ۲۴ کلاس درس، راز و جرگلان ۱۷۰ نفر با ۱۳ کلاس درس جذب و ثبت شده اند و مابقی نیز در سایر شهرستان ها هستند.

رسولی بیان کرد: ۵۰ درصد سوادآموزان شناسایی شده کمتر از ۳۰ سال سن دارند که عمده ترین آنها را نیز بانوان استان تشکیل می دهند.

وی افزود:عمده‌ترین تراکم بی سواد و کم سواد استان در حاشیه شهرها است که در همین راستا این اداره کل تفاهم نامه ای مبنی بر جذب کم سوادان و بی سوادان حاشیه شهرها با شهرداری شهرستان بجنورد منعقد شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در راستای جذب و شناسایی افراد بی سواد و کم سواد استان نیازمند حمایت مسوولان هستیم.

براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۹۲.۱۶ درصد مردان و ۸۳.۷۲ درصد زنان روستایی خراسان‌شمالی باسواد هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha